Η Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2008 ήταν μία σημαντική ημέρα για τα κινητά μας, αλλά και για… τους μυς του λαιμού και της πλάτης μας! Γιατί; Διότι, έντεκα χρόνια πριν, περίπου σαν σήμερα, κυκλοφόρησε, η πρώτη γενιά iPhone στην ιστορία. Σύντομα ακολούθησε το iPad, πολλές ακόμη εκδόσεις iPhone καθώς και η τεχνολογία Android.

Σήμερα, σχεδόν όλοι μας ευγνωμονούμε την τεχνολογία για τις απεριόριστες δυνατότητες που μας δίνει μέσω των smartphones μας. Όμως, δεν είναι όλα τόσο ρόδινα και ειδυλλιακά, όσο θα θέλαμε να νομίζουμε. Απόδειξη; Το “iHunch”! Προσοχή: δεν είναι προϊόν και δεν θα το βρείτε σε κάποιο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας. Ας το γνωρίσουμε λοιπόν (και ας το αποφύγουμε)!

 

Τι είναι το iHunch

Οι αγγλομαθείς γνωρίζουν ότι “hunch” στα αγγλικά είναι η καμπούρα. Το iHunch λοιπόν, δεν είναι παρά ένας έξυπνος όρος που αναφέρεται στη δημιουργία καμπούρας στο σώμα μας, από το παρατεταμένο σκύψιμο πάνω από ένα κινητό τηλέφωνο, ή μία οποιαδήποτε συσκευή επικοινωνίας.

 

Οι επιπτώσεις στο σώμα μας

Το μέσο κεφάλι ζυγίζει περίπου 4 με 5 κιλά. Όταν λυγίζουμε τους αυχένες μας σε γωνία 60 μοιρών (όπως το κάνουμε όταν χρησιμοποιούμε τα κινητά μας τηλέφωνα), η πίεση στο λαιμό μας μπορεί να ξεπεράσει τα 25 κιλά. Είναι δηλαδή περίπου το βάρος μια υπερφορτωμένης μεγάλης βαλίτσας στο αεροδρόμιο. Ιατροί που συνήθιζαν να βλέπουν καμπούρες σε γιαγιάδες και προγιαγάδες, όπου το άνω μέρος της πλάτης είχε παγώσει σε μια καμπύλη προς τα εμπρός, βλέπουν πλέον το ίδιο πρόβλημα, ακόμη και σε εφήβους!

Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η στάση του σώματός μας δεν αντικατοπτρίζει μόνο τις συναισθηματικές μας καταστάσεις, αλλά μπορεί και να τις προκαλέσει. Αυτό σημαίνει ότι το καμπούριασμα μπορεί να επιφέρει σημαντικά χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, κακή διάθεση, αλλά και φόβο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι καταθλιπτικοί ασθενείς έχουν την τάση να σκύβουν με τους ώμους, “βουλιαγμένους” προς τα εμπρός και τα χέρια κολλημένα στο σώμα.

 

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι

Σε αυτό το σημείο, ίσως αναρωτηθείτε “πώς είναι δυνατόν να καμπουριάσω από το κινητό; Αφού τσεκάρω μόνο το Facebook μου αραιά και που!” Πρώτα από όλα, είστε σίγουροι; Δεν τσεκάρετε και τα μηνύματά σας στο Messenger; Στο Viber; Τα SMS σας; Τα mail σας; Το παιχνίδι που παίζετε μέσα στο μετρό για να περάσει η ώρα; Το καινούριο video clip του αγαπημένου σας τραγουδιστή; Και πόση ώρα σκύβετε πάνω από το laptop;

Η λίστα είναι μακρά και οι αριθμοί (ειδικά αν είστε κάτω των 40 ετών) είναι αμείλικτοι! Σύμφωνα με έρευνες:

  • Ο ενήλικες με smartphones, τσεκάρουν τις συσκευές τους περίπου 109 φορές την ημέρα.
  • 40% των ενηλίκων περνάνε 9 ώρες ή παραπάνω μπροστά από οθόνες.

 

6 συμβουλές για να αποφύγετε το iHunch

Αν διαβάζοντας έως εδώ, έχετε αρχίσει να ανησυχείτε στο ότι σε λίγο θα μοιάζετε στον καμπούρη κωδωνοκρούστη της Παναγίας των Παρισίων… ηρεμήστε. Πάρτε μια βαθιά ανάσα, δείτε τις 6 συμβουλές μας για να αποφύγετε το iHunch, ακολουθήστε τις και ορθώστε το ανάστημά σας!

  1. Δουλέψτε με τις οθόνες σας μπροστά σας, στο ύψος των ματιών σας, και ΟΧΙ με γωνία όπου τις κοιτάτε από ψηλά. Θα καμπουριάσετε θέλοντας και μη.
  2. Διάλειμμα από την οθόνη κάθε 15 λεπτά. Απαραίτητο.
  3. Γυμνάστε τους μυς του λαιμού σας, με πλάγιες διατάσεις, κλπ. Δείτε περισσότερα εδώ.
  4. Στο σπίτι, ανασηκώστε και τοποθετήστε το λάπτοπ σε ένα μαξιλάρι όταν το χρησιμοποιείτε στον καναπέ ή στο κρεβάτι.
  5. Εγκαταστήστε εφαρμογές στον υπολογιστή σας ή το κινητό σας (ναι, υπάρχουν!) που σας προειδοποιούν όταν καμπουριάζετε.
  6. Εάν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο, απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία φυσιοθεραπευτή ή ιατρό.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!