Αλήθεια, έχετε ποτέ σκεφτεί πώς θα ήμασταν χωρίς το μυϊκό μας σύστημα; Πρώτα από όλα, θα είχαμε το πρόβλημα της πλήρους αδυναμίας κίνησης. Δεν θα διαφέραμε δηλαδή από τους πλαστικούς σκελετούς που συνηθίζαμε να βλέπουμε μέσα στην τάξη, στο μάθημα της βιολογίας!

Το μυϊκό μας σύστημα μας δίνει κίνηση, παράγει θερμότητα, απορροφά τους κραδασμούς όταν πέφτουμε, δίνει σχήμα και σμιλεύει το σώμα μας, μας βοηθά να αναπνεύσουμε, να καταπιούμε και να χωνέψουμε. Τέλος, όλα μας τα σημαντικά όργανα, όπως η καρδιά είναι επίσης μύες. Χωρίς μύες, απλά δεν θα μπορούσαμε να είμαστε ζωντανοί.

Έχοντας πει αυτά, είναι εύκολο να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικό είναι να δίνουμε μια σταθερή παροχή θρεπτικών ουσιών στους μυς μας, και κάποιες μάλιστα σε μεγαλύτερη ποσότητα από άλλες, ώστε να λειτουργούν με τη μέγιστη απόδοσή τους. Ας δούμε λοιπόν μαζί το πώς το ρητό “είμαστε ό,τι τρώμε” αφορά και τους μυς μας!

 

Η γυμναστική δεν φτάνει!

Για να αναπτυχθεί το μυϊκό μας σύστημα, η γυμναστική είναι απαραίτητη, τόσο στους μυς που φαίνονται, όσο και σε κάποιους μυς που δεν γυμνάζουμε ενώ θα έπρεπε. Αλλά δεν αρκεί! Η σωστή διατροφή που θα περιλαμβάνει όχι μόνο επαρκή αριθμό θερμίδων, αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται οι μύες μας είναι επίσης απαραίτητη.

 

Γενικές συμβουλές

  • Η πρωτεΐνη είναι η πρώτη σας επιλογή. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε αυτήν, κυρίως ζωικής προέλευσης.
  • Προτιμήστε τις τροφές που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία.
  • Επιλέξτε τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που προσφέρουν σταθερή ροή ενέργειας, καθώς μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό.
  • Τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα συνιστώνται.
  • Πείτε όχι στο πρόχειρο φαγητό.

10 τροφές για δυνατούς μυς

Δείτε παρακάτω 10 τροφές που θα επιτρέψουν τη σωστή ανάπτυξη του μυϊκού σας συστήματος σε βάθος χρόνου.

 

Αυγό

Τι να πει κάποιος για αυτή τη θαυματουργή τροφή! Εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ωφελεί εκτός από τους μυς μας, τον μεταβολισμό και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

 

Κοτόπουλο

Με πολύ λιγότερο λίπος από άλλα είδη κρέατος, δεκάδες τρόπους μαγειρέματος και εξαιρετικής ποιότητας πρωτεΐνη, το κοτόπουλο κτίζει γερούς μυς ενώ βοηθά και στην αποκατάστασή τους μετά τη γυμναστική.

 

Καστανό ρύζι

Συμβάλλει στη μυϊκή ανάπτυξη, αλλά και την απώλεια λίπους, ενώ προσφέρει σταθερή ροή ενέργειας χάρη στον χαμηλό γλυκαιμικό του δείκτη. Επίσης είναι πεντανόστιμο!

 

Σολομός

Πρωτεϊνούχο και εύγεστο ψάρι. Παράλληλα, περιέχει και επαρκή ποσότητα λιπαρών οξέων Ω3 αλλά και βιταμίνης D που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των μυών.

 

Βρώμη

Εξαιρετική πηγή υδατανθράκων αλλά και πλούσια σε φυτικές ίνες τροφή. Βοηθά στη μυϊκή ανάπτυξη αλλά και στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος.

 

Γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα δεν είναι μόνο ιδανική φθινοπωρινή τροφή! Καλή πηγή υδατανθράκων και με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, η γλυκοπατάτα είναι ακόμη εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, σιδήρου, ενώ έχει και ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

 

Γάλα

Απαραίτητο σε οποιαδήποτε ηλικία. Οι πρωτεΐνες που περιέχει το γάλα έχουν όλα τα αμινοξέα που χρειάζονται τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την αποκατάσταση των μυών.

 

Γιαούρτι

Δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα! Τα οφέλη του είναι πολλά και σημαντικά. Περιέχοντας αρκετή ποσότητα πρωτεϊνών και καλών λιπαρών βοηθά στην ανάπτυξη των μυϊκών ιστών ενώ παράλληλα βελτιώνει την υγεία των μυϊκών κυττάρων.

 

Μοσχαρίσιο κρέας

Όταν καταναλώνεται ορθά και με μέτρο, το μοσχαρίσιο κρέας έχει όλα τα αμινοξέα που χρειάζονται οι μύες μας για να αναπτυχθούν και να συντηρηθούν.

 

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα περιέχουν πρωτεΐνη καθώς και μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Ε, μαγνησίου και φωσφόρου. Ο φώσφορος, μεταξύ των άλλων, βοηθά το σώμα να χρησιμοποιεί τους υδατάνθρακες και τα λίπη για την παραγωγή ενέργειας κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!