Ψηλοτάκουνα. Γόβες, μποτάκια, over-the-knee μπότες, πέδιλα, peep toe, με λουρί, με λεπτό τακούνι, με χοντρό τακούνι και πολλά ακόμα. Δεν μπορείς να ζήσεις μαζί τους, αλλά δεν μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτά. Τα ψηλοτάκουνα είναι ικανά να σου χαρίσουν μακρύτερα και πιο λεπτά πόδια που τα θαυμάζουν όλοι στο γραφείο, στην έξοδο, στο κλαμπ, στη δεξίωση μετά τον γάμο κλπ.

Είναι όμως και σε θέση να σε… “εκθέσουν” όταν αποφασίζεις, για παράδειγμα, ότι μπορείς να παίξεις λίγο μπάσκετ με αυτά ή να ανεβείς τα 999 σκαλιά του Παλαμηδίου στο Ναύπλιο. Με τα ψηλοτάκουνα λοιπόν, κάποιες φορές κερδίζεις και κάποιες φορές χάνεις.

Όμως, όταν η συζήτηση έρχεται στην ανθρώπινη φυσιολογία, δεν υπάρχει κερδισμένος, αλλά μόνο χαμένος! Και αυτός δεν είναι άλλος από τους μυς των ποδιών, των αστραγάλων και της πλάτης μας (ενώ επίσης επηρεάζονται αρνητικά και τα οστά των κάτω άκρων καθώς και τα δάχτυλα). Διαβάστε στο άρθρο που ακολουθεί για την “ολέθρια σχέση” μεταξύ ψηλοτάκουνων και μυών και… πάρτε τα μέτρα σας!

 

Προδιαγραφές

Αλήθεια, όταν χρησιμοποιούμε τον όρο “ψηλοτάκουνα”, τι ακριβώς εννοούμε; Σύμφωνα με τις πιο διαδεδομένες μετρήσεις, έχουμε τις εξής προδιαγραφές:

  • Τακούνι κάτω των 6,4 εκατοστών: χαμηλό
  • Τακούνι μεταξύ 6,4 εκατοστών και 8,9 εκατοστών: μεσαίο, “mid toe”
  • Τακούνι άνω των 9 εκατοστών: ψηλοτάκουνο

Τα πιο συνηθισμένα ψηλοτάκουνα είναι φυσικά τα δωδεκάποντα. Όταν τα βρίσκουμε στο ιδανικό σχήμα, χρώμα και υποδηματοποιό, ανεβάζουν την αυτοπεποίθησή μας στο ζενίθ, όμως… οδηγούν τους μυς μας στο ναδίρ. Ας δούμε πώς.

 

Τα προβλήματα

Όταν περπατάμε σε ίσια παπούτσια, οι μύες του ποδιού και του μηρού έχουν την ελευθερία να τεντώνονται και να συστέλλονται. Ωστόσο, όταν φοράμε παπούτσια με ψηλά τακούνια και περπατάμε (ή ακόμη χειρότερα κατεβαίνουμε σκάλες), το πόδι κλίνει προς τα κάτω.

Για να διατηρήσουμε την ισορροπία μας, κρατάμε το γόνατό μας, το ισχίο και το κάτω μέρος της πλάτης μας σε μια κάπως λυγισμένη θέση, εμποδίζοντας τους μυς που διασχίζουν το πίσω μέρος αυτών των σημείων να τεντωθούν φυσικά, όπως θα έπρεπε. Με τον καιρό αυτό οδηγεί σε δυσκαμψία, πόνο και τραυματισμό.

 

Πλάτη

Τα ψηλά τακούνια μπορούν να προκαλέσουν καταπόνηση στο κάτω μέρος της πλάτης, καθώς το υπόδημα κάνει το σώμα μας να γείρει μπροστά περισσότερο από το κανονικό, με αποτέλεσμα να δεχθεί υπερβολική πίεση η πλάτη.

 

Αστράγαλοι

Το περπάτημα στα παπούτσια με ψηλά τακούνια αλλάζει τα κινητικά χαρακτηριστικά των κάτω άκρων, προκαλώντας μείωση της κίνησης των μυών του αστραγάλου, αλλά και αύξηση της πίεσης στο εμπρόσθιο πόδι.

 

Γάμπες

Τα ψηλοτάκουνα μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα και να μειώσουν το μήκος του γαστροκνήμιου και του υποκνημίδιου μυ (των δύο μυών που αποτελούν τον μυ της γάμπας) έως και 13%.

Ας σημειώσουμε ότι καθώς οι δύο αυτοί μύες συγχωνεύονται στη βάση της γάμπας, ο σκληρός συνδετικός ιστός στο κάτω μέρος τους, συγχωνεύεται με τον αχίλλειο τένοντα, ο οποίος μπαίνει μέσα στο οστό της φτέρνας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστριες ψηλοτάκουνων παπουτσιών έχουν κοντύτερο και πιο σκληρό αχίλλειο τένοντα.

 

Κατεβείτε λίγους πόντους!

Στο σημείο αυτό ίσως αναρωτηθείτε εάν εντέλει πρέπει να πηγαίνετε στο γραφείο ή στη βραδινή σας έξοδο μόνο ξυπόλητη ή, το πολύ, φορώντας σαγιονάρες. Η απάντηση είναι όχι! Δεν χρειάζεται να αποχωριστείτε εντελώς τα ψηλά παπούτσια, αλλά καλό θα ήταν να κατεβείτε λίγους πόντους. Για την ακρίβεια τους μισούς.

Έρευνα σε φοιτήτριες πανεπιστημίου στη Νότια Κορέα ανάμεσα σε 3 διαφορετικές ομάδες ατόμων (χωρίς τακούνι, μεσαίο και ψηλοτάκουνο) έδειξε ότι η ισοκινητική αντοχή των μυών του αστραγάλου για τακούνια με ύψος από 0 έως 5 εκατοστά δεν επηρεάζεται. Τα προβλήματα αρχίζουν πάνω από αυτό το ύψος.

Φορέστε λοιπόν τις πανέμορφες, χαμηλοτάκουνες kitten heel γόβες σας. Είναι στιλάτες, άνετες και αρέσουν στους πάντες συμπεριλαμβανομένων… των μυών σας!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!

Ψηλοτάκουνα. Γόβες, μποτάκια, over-the-knee μπότες, πέδιλα, peep toe, με λουρί, με λεπτό τακούνι, με χοντρό τακούνι και πολλά ακόμα. Δεν μπορείς να ζήσεις μαζί τους, αλλά δεν μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτά. Τα ψηλοτάκουνα είναι ικανά να σου χαρίσουν μακρύτερα και πιο λεπτά πόδια που τα θαυμάζουν όλοι στο γραφείο, στην έξοδο, στο κλαμπ, στη δεξίωση μετά τον γάμο κλπ.

Είναι όμως και σε θέση να σε… “εκθέσουν” όταν αποφασίζεις, για παράδειγμα, ότι μπορείς να παίξεις λίγο μπάσκετ με αυτά ή να ανεβείς τα 999 σκαλιά του Παλαμηδίου στο Ναύπλιο. Με τα ψηλοτάκουνα λοιπόν, κάποιες φορές κερδίζεις και κάποιες φορές χάνεις.

Όμως, όταν η συζήτηση έρχεται στην ανθρώπινη φυσιολογία, δεν υπάρχει κερδισμένος, αλλά μόνο χαμένος! Και αυτός δεν είναι άλλος από τους μυς των ποδιών, των αστραγάλων και της πλάτης μας (ενώ επίσης επηρεάζονται αρνητικά και τα οστά των κάτω άκρων καθώς και τα δάχτυλα). Διαβάστε στο άρθρο που ακολουθεί για την “ολέθρια σχέση” μεταξύ ψηλοτάκουνων και μυών και… πάρτε τα μέτρα σας!

 

Προδιαγραφές

Αλήθεια, όταν χρησιμοποιούμε τον όρο “ψηλοτάκουνα”, τι ακριβώς εννοούμε; Σύμφωνα με τις πιο διαδεδομένες μετρήσεις, έχουμε τις εξής προδιαγραφές:

  • Τακούνι κάτω των 6,4 εκατοστών: χαμηλό
  • Τακούνι μεταξύ 6,4 εκατοστών και 8,9 εκατοστών: μεσαίο, “mid toe”
  • Τακούνι άνω των 9 εκατοστών: ψηλοτάκουνο

Τα πιο συνηθισμένα ψηλοτάκουνα είναι φυσικά τα δωδεκάποντα. Όταν τα βρίσκουμε στο ιδανικό σχήμα, χρώμα και υποδηματοποιό, ανεβάζουν την αυτοπεποίθησή μας στο ζενίθ, όμως… οδηγούν τους μυς μας στο ναδίρ. Ας δούμε πώς.

 

Τα προβλήματα

Όταν περπατάμε σε ίσια παπούτσια, οι μύες του ποδιού και του μηρού έχουν την ελευθερία να τεντώνονται και να συστέλλονται. Ωστόσο, όταν φοράμε παπούτσια με ψηλά τακούνια και περπατάμε (ή ακόμη χειρότερα κατεβαίνουμε σκάλες), το πόδι κλίνει προς τα κάτω.

Για να διατηρήσουμε την ισορροπία μας, κρατάμε το γόνατό μας, το ισχίο και το κάτω μέρος της πλάτης μας σε μια κάπως λυγισμένη θέση, εμποδίζοντας τους μυς που διασχίζουν το πίσω μέρος αυτών των σημείων να τεντωθούν φυσικά, όπως θα έπρεπε. Με τον καιρό αυτό οδηγεί σε δυσκαμψία, πόνο και τραυματισμό.

 

Πλάτη

Τα ψηλά τακούνια μπορούν να προκαλέσουν καταπόνηση στο κάτω μέρος της πλάτης, καθώς το υπόδημα κάνει το σώμα μας να γείρει μπροστά περισσότερο από το κανονικό, με αποτέλεσμα να δεχθεί υπερβολική πίεση η πλάτη.

 

Αστράγαλοι

Το περπάτημα στα παπούτσια με ψηλά τακούνια αλλάζει τα κινητικά χαρακτηριστικά των κάτω άκρων, προκαλώντας μείωση της κίνησης των μυών του αστραγάλου, αλλά και αύξηση της πίεσης στο εμπρόσθιο πόδι.

 

Γάμπες

Τα ψηλοτάκουνα μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα και να μειώσουν το μήκος του γαστροκνήμιου και του υποκνημίδιου μυ (των δύο μυών που αποτελούν τον μυ της γάμπας) έως και 13%.

Ας σημειώσουμε ότι καθώς οι δύο αυτοί μύες συγχωνεύονται στη βάση της γάμπας, ο σκληρός συνδετικός ιστός στο κάτω μέρος τους, συγχωνεύεται με τον αχίλλειο τένοντα, ο οποίος μπαίνει μέσα στο οστό της φτέρνας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστριες ψηλοτάκουνων παπουτσιών έχουν κοντύτερο και πιο σκληρό αχίλλειο τένοντα.

 

Κατεβείτε λίγους πόντους!

Στο σημείο αυτό ίσως αναρωτηθείτε εάν εντέλει πρέπει να πηγαίνετε στο γραφείο ή στη βραδινή σας έξοδο μόνο ξυπόλητη ή, το πολύ, φορώντας σαγιονάρες. Η απάντηση είναι όχι! Δεν χρειάζεται να αποχωριστείτε εντελώς τα ψηλά παπούτσια, αλλά καλό θα ήταν να κατεβείτε λίγους πόντους. Για την ακρίβεια τους μισούς.

Έρευνα σε φοιτήτριες πανεπιστημίου στη Νότια Κορέα ανάμεσα σε 3 διαφορετικές ομάδες ατόμων (χωρίς τακούνι, μεσαίο και ψηλοτάκουνο) έδειξε ότι η ισοκινητική αντοχή των μυών του αστραγάλου για τακούνια με ύψος από 0 έως 5 εκατοστά δεν επηρεάζεται. Τα προβλήματα αρχίζουν πάνω από αυτό το ύψος.

Φορέστε λοιπόν τις πανέμορφες, χαμηλοτάκουνες kitten heel γόβες σας. Είναι στιλάτες, άνετες και αρέσουν στους πάντες συμπεριλαμβανομένων… των μυών σας!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!