Ξεκινώντας την οποιαδήποτε δίαιτα, όλοι μας ξέρουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε εμπόδια και θα δώσουμε μάχες. Είμαστε προετοιμασμένοι να πεινάσουμε και να ξεχάσουμε κάποιες τροφές που μας έδιναν μοναδική ευχαρίστηση. Είμαστε έτοιμοι να ξεχάσουμε εκείνο το ένα βραδινό ποτό με την παρέα και να το αντικαταστήσουμε με σόδα.

Είμαστε ακόμη αποφασισμένοι όχι μόνο να υπομείνουμε, αλλά και να καθιερώσουμε και να αγαπήσουμε το νέο πρόγραμμα γυμναστικής που βάλαμε στον εαυτό μας. Αυτό για το οποίο δεν είμαστε πολλές φορές προετοιμασμένοι; Η δυσκοιλιότητα που μπορεί να συνοδεύσει κάποια δίαιτα, ιδιαίτερα στα αρχικά της στάδια.

Η δυσκοιλιότητα είναι μία κατάσταση που μας προβληματίζει και μας αγχώνει, ίσως περισσότερο και από την ίδια τη δίαιτα. Για αυτό, διαβάστε περισσότερα, καθώς και τι μπορείτε να κάνετε για το θέμα αυτό, στο άρθρο μας που ακολουθεί.

 

Ορισμός

Ας ξεκινήσουμε πρώτα από όλα, από τον ορισμό της κατάστασης. Τα άτομα που έχουν δυσκοιλιότητα, εμφανίζουν συχνά ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα
  • Σκληρά, ξερά, ή άμορφα κόπρανα
  • Πόνος κατά τη διάρκεια της κένωσης
  • Ελλιπής κένωση

 

Δυσκοιλιότητα και τύπος δίαιτας

Πρέπει να τονίσουμε ότι δεν οδηγούν όλες οι δίαιτες σε δυσκοιλιότητα. Στην πραγματικότητα, ανάλογα με τον τύπο της δίαιτας, το άτομο μπορεί να οδηγηθεί σε αύξηση της εντερικής του δραστηριότητας.

Δίαιτες απώλειας βάρους με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που μπορεί να αυξήσουν τις κινήσεις του εντέρου:

  • Vegan διατροφή
  • Χορτοφαγική διατροφή
  • Μεσογειακή διατροφή

Δίαιτες απώλειας βάρους με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που μπορεί να μειώσουν τις κινήσεις του εντέρου:

  • Κετογονική διατροφή
  • Δίαιτα Paleo (η λεγόμενη δίαιτα των super models)
  • Δίαιτα του Atkins

 

Άλλοι παράγοντες

Πέρα όμως από τον συγκεκριμένο τύπο δίαιτας, πολλοί άλλοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την κινητικότητα του εντέρου. Η άσκηση, η προδιάθεση του κάθε ατόμου, ακόμη και η ψυχολογική διάθεση μπορεί να παίξουν κάποιο ρόλο. Το μικροβίωμα του εντέρου, δηλαδή τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν σε αυτό, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα παραπάνω.

 

Πώς να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα κατά τη διάρκεια της δίαιτας

Δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεστε για έναν ακόμη λόγο, κατά τη διάρκεια της δίαιτάς σας. Δοκιμάστε κάποια από τα παρακάτω βήματα που θα σας βοηθήσουν να προσαρμοστείτε στη νέα σας δίαιτα και να νικήσετε τη δυσκοιλιότητα.

  • Πιείτε άφθονο νερό. Αυτό είναι μέρος των περισσοτέρων διαιτών, άρα κάτι που είναι εύκολο να ακολουθηθεί.
  • Αυξήστε περαιτέρω την πρόσληψη υγρών μέσα από σούπες λαχανικών, χυμούς φρούτων κλπ.
  • Ακολουθήστε τακτική σωματική δραστηριότητα. Ακόμα και 20 έως 30 μόλις λεπτά περπάτημα την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν στην κινητικότητα του εντέρου. Ο καναπές αντιθέτως δεν βοηθά.
  • Μην αμελείτε τις φυτικές ίνες, τόσο διαλυτές (φασόλια, μπιζέλια, βρώμη, κριθάρι, φρούτα κλπ) όσο και αδιάλυτες (προϊόντα ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, σκληρά μέρη φρούτων και λαχανικών κλπ).
  • Εάν δεν παίρνετε επαρκή ποσότητα φυτικών ινών με τη δίαιτα που ακολουθείτε, συμβουλευθείτε τον γιατρό σας για σύσταση κάποιων συμπληρωμάτων διατροφής.
  • Μην αναβάλλετε την τουαλέτα. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο σφάλμα που οδηγεί σε δυσκοιλιότητα. Όταν νιώσετε την ανάγκη, σταματήστε τα πάντα και επισκεφθείτε την τουαλέτα.
  • Όπως έχετε βάλει πρόγραμμα δίαιτας, βάλτε και πρόγραμμα στην τουαλέτα. Ιδανικά, προσπαθήστε να πηγαίνετε την ίδια ώρα, κάθε μέρα. Πολύ γρήγορα, θα σας γίνει συνήθεια.
  • Προσπαθήστε να αφήσετε τα υπακτικά ως τελευταία λύση στο πρόβλημα.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!