Κάποιοι μετράνε τον αυτοπεριορισμό από τον COVID-19 με ημέρες. Οι ακόμη πιο ανυπόμονοι με ώρες. Υπάρχουν όμως και κάποιοι από εμάς (και σας διαβεβαιώνουμε καθόλου λίγοι) που έχουν έναν δικό τους, ιδιαίτερο τρόπο μέτρησης. Μετράνε τον αυτοπεριορισμό με κουλουράκια. Ή με φετούλες ψωμί με αλειφόμενο τυρί. Ή με κομματάκια σοκολάτα. Ή, ή, ή…

Πρώτα από όλα, δεν είναι ώρα για ενοχές. Το τσιμπολόγημα είναι μια ανθρώπινη συνήθεια που δεν εμφανίστηκε εξαιτίας του κορωνοϊού. Όμως, είναι ένα πρόβλημα που έγινε πιο έντονο, από τη μακρά και συνεχόμενη παραμονή μας στο σπίτι. Δείτε λοιπόν στο άρθρο μας που ακολουθεί τους καλύτερους τρόπους για να αποφύγετε το τσιμπολόγημα κατά τη διάρκεια του αυτοπεριορισμού.

 

Κανονικά γεύματα σημαίνει λιγότερο τσιμπολόγημα

Αν θέλετε να τσιμπολογάτε λιγότερο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να τρώτε κανονικά. Εάν δεν τρώτε αρκετά για να χορτάσετε, το τσιμπολόγημα θα συνεχίσει να είναι το αντικείμενο του πόθου σας από το πρωί μέχρι το βράδυ. Βεβαιωθείτε ότι προσλαμβάνετε τα λίπη και τους υδατάνθρακες που χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργήσει σωστά.

 

5 γεύματα τη μέρα το τσιμπολόγημα κάνουν πέρα

Είναι μακράν καλύτερο να έχετε πολλές στιγμές φαγητού κατά τη διάρκεια της ημέρας, στις οποίες τρώτε λίγο λιγότερο, παρά δύο ή τρεις στιγμές στις οποίες τρώτε πολύ. Εφαρμόστε το “Rule of 5”: 3 βασικά γεύματα την ημέρα και 2 ενδιάμεσα σνακ και τηρήστε τον ευλαβικά.

 

Πρόγραμμα όχι μόνο στην τηλεόραση, αλλά και στο φαγητό

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα για τον εαυτό σας: πότε τρώτε, τι. Προετοιμάστε τα ενδιάμεσα σνακ ώστε οι μερίδες να είναι αξιοπρεπείς και οι πειρασμοί για να τσιμπολογήσετε μετά λιγότεροι. Όταν έχετε προγραμματίσει τα γεύματά σας εκ των προτέρων, είναι πολύ πιο πιθανό να παραμείνετε σε αυτά και να μην “εξοκείλετε”. Ενδεικτικό πρόγραμμα:

 

Πρωινό 08:00.

Δεκατιανό 11:00.

Μεσημεριανό 14:00

Απογευματινό 17:00

Βραδινό: 20:00

 

Πίνετε νερό

Ξέρουμε ότι το έχετε ακούσει περίπου ένα εκατομμύριο φορές. Όμως, δεν είναι τυχαίο, γιατί στα αλήθεια λειτουργεί. Ακόμη, καθώς πολλές φορές, κάποιος μπορεί να μπερδέψει την αίσθηση της δίψας με αυτή της πείνας, το νερό ίσως είναι αυτό που πραγματικά ζητά ο οργανισμός σας. Έχετε λιγούρα; Πιείτε ένα ποτήρι νερό και περιμένετε 15 λεπτά. Οι πιθανότητες είναι να σας περάσει.

 

Αντικαταστήστε τα γλυκά με θρεπτικά σνακ

Εάν δεν μπορείτε να το αποφύγετε και νιώθετε ότι θα “λιποθυμήσετε” αν δεν βάλετε κάτι στο στόμα σας, αντικαταστήστε τα γλυκά με κάτι πιο υγιεινό. Λίγες φράουλες, ένας δυο χουρμάδες, ένα μήλο ή μία μπανάνα – τροφές που θα σας δώσουν αμέσως ενέργεια. Μην πείτε όχι ακόμη σε μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης ή ανάλατους και ωμούς ξηρούς καρπούς.

 

Αναρωτηθείτε: Πεινάω πραγματικά ή απλά βαριέμαι;

Σε συνθήκες αυτοπεριορισμού, αυτή είναι μία ερώτηση που πρέπει να κάνετε όσο πιο συχνά μπορείτε στον εαυτό σας. Και αυτό γιατί πολλές φορές το τσιμπολόγημα είναι η απάντηση στην ανία. Εάν απαντήσετε ειλικρινά και απλά βαριέστε, βρείτε κάτι άλλο που θα αποσπάσει την προσοχή σας: χορέψτε ένα νησιώτικο, καθαρίστε την κουζίνα σας, ξεκινήστε να διαβάζετε ένα βιβλίο, οτιδήποτε. Αποσπώντας το μυαλό σας από τις γαστρονομικές επιθυμίες σας, είναι πιθανότερο να φύγουν.

 

Μετρήστε τι τρώτε

Είναι αποδεδειγμένο ότι κάθε φορά που μετράτε με επιμέλεια τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνετε μέσα σε μια ημέρα, τείνετε να τρώτε λιγότερο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι συνειδητοποιείτε τι και πώς τρώτε. Και αυτοπεριορισμός ή μη, πολλές φορές, νιώθουμε άσχημα, εάν η ώρα είναι 11 το πρωί και εμείς έχουμε πάρει ήδη 1500 θερμίδες! Κρατήστε λοιπόν το δικό σας “ημερολόγιο καταστρώματος”.

 

Βάλτε τα σνακ μακριά

Εάν ο πάγκος της κουζίνας σας έχει ένα μπολ με 500 γραμμάρια ψημένα, αλατισμένα αμύγδαλα (2.500 θερμίδες) είναι πολύ πιθανό να τα καταναλώσετε όλα σε μία μέρα. Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε εύκολη πρόσβαση στα σνακ! Εάν πρέπει να ανοίξετε ένα ντουλάπι ή ένα κουτί για να τσιμπολογήσετε, πιθανότατα θα σταματήσετε, γιατί απαιτεί περισσότερη συνειδητή δράση.

 

Οθόνη: η φίλη του τσιμπολογήματος

Ίσως, όσο διαβάζατε το παραπάνω μας άρθρο, να “τσακίσατε” και μια σακούλα πατατάκια. Η κατανάλωση τροφής μπροστά σε οθόνη είναι μία μηχανική συνήθεια που οδηγεί σε πολλαπλό τσιμπολόγημα, χωρίς μάλιστα να απολαμβάνετε και τη γεύση του φαγητού. Είναι σίγουρα πιο δύσκολο να απαρνηθείτε την οθόνη του υπολογιστή, της ταμπλέτας, του κινητού ή της τηλεόρασης εν μέσω αυτοπεριορισμού. Είναι όμως σχεδόν απαραίτητο για να μηδενίσετε το τσιμπολόγημα.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!