Το έχουμε ακούσει όλοι (και πριν από εμάς οι γονείς μας). Υπάρχει αυτό το “100% αδιαμφισβήτητο γεγονός” ότι η Χ τροφή είναι θαυματουργή, η Ψ τροφή αδυνατίζει και ότι η Ζ τροφή παχαίνει αν και δεν περιέχει θερμίδες. Υπάρχουν ουκ ολίγοι μύθοι για τις τροφές και το αδυνάτισμα, οι οποίοι επιμένουν, εδώ και πολλές δεκαετίες.

Μάλιστα, με τη διάδοση του Internet, ενώ θα περίμενε κάποιος η επιστημονική γνώση και η αλήθεια να γίνουν κτήμα όλου του κόσμου, έχει συμβεί ακριβώς το αντίθετο: παλιοί μύθοι έχουν αποκτήσει νέα ζωή, ενώ δεν παύουν να εμφανίζονται και καινούριοι. Προσοχή στα fake news!

Διαβάστε στη συνέχεια τους πιο συνηθισμένους μύθους που αφορούν τη δίαιτα ή το αδυνάτισμα και μείνετε μακριά τους.

 

Μύθος: Υπάρχουν τροφές με αρνητικές θερμίδες

Ο μύθος διατείνεται ότι κάποιες τροφές με πολύ λίγες θερμίδες (χόρτα, λαχανικά, κάποια φρούτα, μυρωδικά και βότανα) απαιτούν από τον οργανισμό περισσότερη ενέργεια κατά τη διαδικασία της πέψης από αυτή που του προσφέρουν μέσω θερμίδων.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει καμία έγκυρη επιστημονική μελέτη που να παραδέχεται τον ισχυρισμό αυτό. Είναι σίγουρο ότι τροφές όπως κολοκυθάκια, κουνουπίδι, μπρόκολο, παντζάρια, ραδίκια βοηθάνε στην επιτυχία μιας δίαιτας, αλλά αυτό οφείλεται στη μικρή τους θερμιδική αξία και όχι σε κάποια λογική ανύπαρκτων “αρνητικών θερμίδων”.

 

Μύθος: Μασώντας καλά την τροφή χάνονται θερμίδες

Υπάρχει ένας πολύ περιορισμένος αριθμός ερευνών που έχει δείξει ότι το μάσημα τσίκλας αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας από το σώμα κατά 11 περίπου θερμίδες την ώρα. Η ενέργεια που καταναλώνετε λοιπόν στα λίγα λεπτά που μασάτε την τροφή σας είναι πρακτικά αμελητέα.

Ωστόσο, υπάρχει ένα πλεονέκτημα στο να μασάτε καλά την τροφή: τρώτε πιο αργά και απολαμβάνετε περισσότερο το φαγητό, σημαντικοί παράγοντες και οι δύο σε μία δίαιτα.

 

Μύθος: Τα αυγά παχαίνουν και έχουν χοληστερόλη

Είναι κρίμα για το αυγό που είναι μία από τις πληρέστερες τροφές της φύσης να έχει αποκτήσει μία τέτοια φήμη. Στην πραγματικότητα, οι έρευνες δείχνουν ότι τα αυγά δεν παχαίνουν, δεν προκαλούν υψηλή χοληστερίνη και είναι αντίθετα πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών, όπως ψευδάργυρος και σίδηρος, αντιοξειδωτικά, λουτεΐνη, βιταμίνη D και χολίνη που ενισχύει τον εγκέφαλο.

 

Μύθος: Η μαργαρίνη είναι καλύτερη από το βούτυρο στη δίαιτα

Το βούτυρο και η μαργαρίνη έχουν περίπου την ίδια ποσότητα θερμίδων. Όμως, ενώ η μαργαρίνη, φτιαγμένη από φυτικά έλαια, αναπτύχθηκε ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση έναντι του βουτύρου (που περιέχει χοληστερόλη και κορεσμένο λίπος), ορισμένες μαργαρίνες είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινές, επειδή περιέχουν trans λιπαρά.

 

Μύθος: Το γκρέιπφρουτ “καίει το λίπος”

Εδώ και πολλές δεκαετίες, μαζί με το “από Δευτέρα δίαιτα”, κιλά ολόκληρα από γκρέιπφρουτ έκαναν την εμφάνισή τους στο τραπέζι της κουζίνας. Ωστόσο, ούτε το γκρέιπφρουτ ούτε κανένα άλλο τρόφιμο δεν μπορεί να “κάψει το λίπος” ή να αδυνατίσει από μόνο του.

 

Μύθος: Οι σαλάτες αδυνατίζουν

Όχι όλες! Πολλές σαλάτες με dressing και γαρνιτούρες όπως κομμάτια μπέικον, κρουτόν, κλπ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και θερμίδες. Μία σαλάτα του Καίσαρα με τηγανητό κοτόπουλο και σάλτσα θα μπορούσε να έχει πάνω από 1000 θερμίδες και μεγάλη ποσότητα κορεσμένου λίπους.

Μια πραγματικά υγιεινή σαλάτα, ιδανική για να συνοδεύσει κύρια πιάτα, μπορεί να περιέχει λαχανικά και φασόλια, με μικρές ποσότητες άπαχης πρωτεΐνης, κάποιο dressing με βάση το ξύδι και ξηρούς καρπούς, αβοκάντο ή τυρί χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

 

Μύθος: τα αναψυκτικά με λίγες θερμίδες βοηθούν στην απώλεια κιλών

Αυτού του τύπου τα αναψυκτικά δεν έχουν καμία θρεπτική αξία. Ορισμένοι ειδικοί μάλιστα ανησυχούν ότι η κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών που περιέχουν, μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα που πίνουν αναψυκτικά με λίγες θερμίδες, συνεχίζουν να αυξάνουν το βάρος τους.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!