Καλοκαίρι! Οι ειδικοί συνιστούν απαραιτήτως περίπου 11 ποτήρια νερού τη μέρα για τις γυναίκες και 15 για τους άνδρες. Ακόμη, συμφωνούν ότι το παγούρι πρέπει να είναι το πιο βασικό καλοκαιρινό σας αξεσουάρ και συστήνουν να μην απομακρύνεστε ποτέ από μία βρύση, ή οποιαδήποτε άλλη πηγή τρεχούμενου νερού.

Ξέρετε κάτι; Οι ειδικοί έχουν δίκιο! Όμως, ενυδάτωση δεν σημαίνει μόνο νερό. Υπάρχουν, ειδικά το καλοκαίρι, οι καλοκαιρινές εκείνες τροφές που θα ενυδατώσουν τον οργανισμό σας γρήγορα, και, πολλές φορές, ιδιαίτερα απολαυστικά, σχεδόν το ίδιο καλά με το νερό. Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί για ποιες τροφές μιλάμε και βάλτε τις κι εσείς στο καλοκαιρινό σας μενού!

 

Σώμα μου φτιαγμένο από νερό

Πρώτα από όλα, ας θυμηθούμε τα βασικά. Μπορεί να μάθαμε να… τραγουδάμε “σώμα μου φτιαγμένο από πηλό”, αλλά στην πραγματικότητα, το σώμα μας, όπως θα θυμόμαστε από το μάθημα της βιολογίας, είναι κατά βάση φτιαγμένο από νερό.

Καθώς λοιπόν οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες ανεβαίνουν, η ενυδάτωση είναι το κλειδί για παραμείνουμε υγιείς και να αποφύγουμε, μεταξύ άλλων, δυσάρεστες παθολογικές καταστάσεις όπως η ηλίαση και η θερμοπληξία.

 

Συμπτώματα αφυδάτωσης

Όταν δεν ενυδατωνόμαστε, ο οργανισμός μας μπορεί να αφυδατωθεί, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Ας έχουμε υπόψη μας τα βασικά συμπτώματα της αφυδάτωσης:

  • Απουσία ιδρώτα – το σώμα μας έχει άμεση ανάγκη ενυδάτωσης
  • Δίψα με ξηρό ή κολλώδες στόμα
  • Ζάλη
  • Ξηρό, συρρικνωμένο δέρμα
  • Βουλιαγμένα μάτια
  • Πονοκέφαλος
  • Σκούρα κίτρινα ούρα
  • Ούρηση λιγότερες από 4 φορές την ημέρα ή 8 ώρες χωρίς ούρηση
  • Ταχυκαρδία, γρήγορη αναπνοή.

 

Οι τροφές που ενυδατώνουν

Ας δούμε λοιπόν μαζί κάποιες από τις τροφές που ενυδατώνουν! Είμαστε σίγουροι ότι για πολλές από αυτές ξέρετε πόσο καλά ενυδατώνουν εμπειρικά, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι όλες περιλαμβάνονται στο υγιεινό μενού της μεσογειακής διατροφής.

 

Αγγούρι

Ο βασιλιάς της ενυδάτωσης! Το αγγούρι έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε νερό από όλα τα στερεά φαγητά με 95%. Στη σαλάτα, σε smoothie ή σαν σνακ, το αγγούρι είναι η top πηγή καλοκαιρινής ενυδάτωσης.

 

Ντομάτα

Άξιος “δευτεραθλητής” της ενυδάτωσης μετά το αγγούρι, με 94% νερό. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Βιταμίνη C, αντιοξειδωτικά και λυκοπένιο κάνουν τη ντομάτα εκτός από ενυδατική, απόλυτα θρεπτική και ωφέλιμη για την υγεία.

 

Σέλινο

Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το σέλινο έχει φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και βιταμίνες Α, C και Κ.

 

Ραπανάκι

Τραγανό, απολαυστικό και ενυδατικό! Μια τροφή, ιδανική για τις καλοκαιρινές μας σαλάτες, αλλά και πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

 

Κουνουπίδι

Περιέχει έως και 92% νερό και είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά, μέταλλα και βιταμίνες.

 

Σπανάκι

Το σπανάκι έχει περισσότερο από 92% νερό και υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και ασβέστιο. Περιέχει επίσης μέταλλα και βιταμίνες, ιδιαίτερα της ομάδας Β.

 

Μπρόκολο

Το μπρόκολο έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και είναι γεμάτο με μέταλλα και βιταμίνες (κυρίως Α, D και Κ). Ακόμη, εκτός από την ενυδάτωση, βοηθά ιδιαίτερα και στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

 

Φρούτα

Όλα τα φρούτα έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Ακόμη, τα περισσότερα από αυτά είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών και ινών. Δείτε παρακάτω τη λίστα με την περιεκτικότητα των πιο αγαπημένων φρούτων σε νερό (τα ποσοστά μπορεί να διαφέρουν ελάχιστα, ανάλογα με την ποικιλία):

  • Φράουλες 92%
  • Καρπούζι 92%
  • Γκρέιπφρουτ 91%
  • Πεπόνι 90%
  • Ροδάκινο 88%
  • Πορτοκάλι 87%
  • Ανανάς 87%
  • Σμέουρο 87%
  • Βερίκοκο 86%
  • Δαμάσκηνο 85%
  • Μήλο 84%
  • Αχλάδι 84%
  • Κεράσι 81%
  • Σταφύλι 81%

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!