Δεν είναι λίγες οι φορές που θαυμάζουμε ένα… “six pack” σετ κοιλιακών σε έναν άνδρα η μία γυναίκα. Ή τους δικέφαλος, τρικέφαλους και τετρακέφαλους σε ένα γραμμωμένο σώμα. Όμως, πέρα από τον θαυμασμό, οι δυνατοί μύες κάνουν πολλαπλό καλό στον οργανισμό μας.

Ωφελούν τις αρθρώσεις καθυστερώντας την έλευση αρθρίτιδων, κάνουν καλό στο κυκλοφορικό ενώ βοηθούν ιδιαίτερα και ψυχολογικά. Θα λέγαμε λοιπόν ότι… “μυς υγιής εν σώματι υγιεί”! Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί κάποιους τρόπους και συμβουλές για να διατηρήσετε τους μύες σας δυνατούς, σε κάθε ηλικία.

 

Ασκηθείτε με βάρη

Είναι ένας απλός και σίγουρος τρόπος τόσο για να κτίσετε, όσο και για να διατηρήσετε δυνατούς μύες. Εάν είστε αρχάριοι, προσέξτε! Η απότομη ανύψωση βάρους μπορεί να σας τραυματίσει ή ακόμη και να προκαλέσει δισκοπάθεια. Αρχίστε με βάρη που αντέχετε και ιδανικά, υπό την επίβλεψη ενός επαγγελματία γυμναστή.

 

Βάλτε ποικιλία στη γυμναστική σας

Και όλη την ημέρα να κτυπάτε forehand, Τσιτσιπάς δεν θα γίνετε. Όμως, αυτό που μπορείτε να πάθετε είναι κάποιος τραυματισμός από τη συνεχή καταπόνηση συγκεκριμένης ομάδας μυών. Mix it up! Σήμερα τένις, αύριο ίσως κολύμβηση, το Σαββατοκύριακο περπάτημα ή τρέξιμο. Το καλύτερο πρόγραμμα γυμναστικής είναι αυτό που δεν έχετε ακόμη κάνει.

 

Βάλτε κίνηση στην καθημερινότητά σας

Η ζωή σας δεν μπορεί να είναι 1 ώρα γυμναστήριο 23 ώρες καναπές! Προσπαθήστε να κρατάτε τους μύες σας υγιείς με συνεχή δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας:

  • Προτιμήστε τις σκάλες από το ασανσέρ.
  • Ανυψώστε σαν βαράκι 2-3 φορές το αντικείμενο που βγάλατε από το ψυγείο.
  • Μιλάτε στο τηλέφωνο; Παράλληλα, μπορείτε να κάνετε και τα υπεραπαραίτητα καθημερινά σας βήματα.
  • Εάν περιμένετε σε μια ουρά, μπορείτε να σταθείτε για λίγα δευτερόλεπτα στις μύτες των ποδιών σας.
  • Οι δουλειές του σπιτιού γυμνάζουν (και εξοικονομούν και χρήματα)!

 

Γυμναστείτε το πρωί

Εάν ξεκινάτε γυμναστική νωρίς το πρωί, κάθε μέρα, υπογράφετε ένα συμβόλαιο υγιούς ζωής με δυνατούς μύες για πάντα. Η άσκηση νωρίς είναι πιθανόν να σας οδηγήσει σε ένα καλό πρωινό που επίσης το χρειάζεστε. Ένα ακόμη πλεονέκτημα; Είναι εγγυημένο ότι θα γυμναστείτε, σε αντίθεση με τα απογεύματα ή τα βράδια όπου κάποιο απρόοπτο μπορεί να ακυρώσει το πρόγραμμά σας.

 

Κοιμηθείτε περισσότερο

Οι μύες δεν είναι δυνατόν μόνο να γυμνάζονται – πρέπει και να ξεκουράζονται. Όταν καταπονείτε τους μύες σας μέσω ενός προγράμματος γυμναστικής, η ποσότητα του ύπνου είναι κρίσιμη για την αναδόμησή τους. Προσπαθήστε να φτάνετε τις επτά με οκτώ ώρες ύπνου κάθε νύκτα, ανεξάρτητα από την ηλικία σας.

 

Προσέξτε τη διατροφή σας

Ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής είναι απαραίτητο για να δώσετε στους μύες σας τα απαραίτητα δομικά στοιχεία για την ενδυνάμωσή τους και τη διατήρηση της δύναμής τους. Χρειάζεστε έναν συνδυασμό πρωτεΐνης και υδατανθράκων και πολλά πολλά φρούτα και λαχανικά. Ραντεβού με ένα διαιτολόγο θα βοηθήσει.

Αριθμοί που μπορείτε να θυμάστε (πάντοτε σε γενικές γραμμές):

  • 130 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα (άνδρες και γυναίκες)
  • 56 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα για τους άνδρες
  • 46 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα για τις γυναίκες
  • 9 μερίδες (τεσσεράμισι φλιτζάνια) την ημέρα φρούτα και λαχανικά (άνδρες και γυναίκες).

 

Βγείτε στον ήλιο

Ειδικά στη χώρα μας, είναι το μόνο εύκολο. Η βιταμίνη του ήλιου, ανάμεσα στα δεκάδες άλλα καλά της, μπορεί να ενδυναμώσει το μυϊκό σας σύστημα και να κρατήσει τους μύες σας γερούς. 15 λεπτά την ημέρα, χειμώνα – καλοκαίρι, είναι υπεραρκετά.

 

Ελέγξτε τη στάση του σώματός σας

Τίποτα δεν συμβάλλει περισσότερο στους μυϊκούς τραυματισμούς από την κακή στάση του σώματος μπροστά στον υπολογιστή όλη την ημέρα. Σηκωθείτε τουλάχιστον μία φορά την ώρα, κάντε διατατικές ασκήσεις ή απλά περπατήστε. Όταν κάθεστε, ευθυγραμμίστε το σώμα σας. Tip: τραβήξτε τους ώμους σας προς τα κάτω και πίσω, περίπου σε ευθεία γραμμή με τις πίσω τσέπες ενός παντελονιού.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!