Την πρώτη εβδομάδα, είχε ένα ενδιαφέρον. Όλοι οι Έλληνες είδαμε τον αυτοπεριορισμό σαν ένα καινούριο κοινωνικό πείραμα, στο οποίο θα προσπαθούσαμε να δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Κάτι, που με ελάχιστες εξαιρέσεις, το κάναμε και αποσπάσαμε τα θετικά σχόλια του πλανήτη.

Όμως, τη δεύτερη εβδομάδα αρχίσαμε να νιώθουμε κάπως πιο δύσκολα. Είδαμε το κοριτσάκι από την Κύπρο που έγινε viral παρακαλώντας τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας να κάνει κάτι για την “καραμπίνα” ώστε να παίξει με τις ξαδέρφες της. Χαμογελάσαμε με τα δεκάδες μιμίδια για τον COVID-19, κάποια σίγουρα πανέξυπνα. Όμως σε κάποια στιγμή, και λογικό είναι, άρχισε να μας παίρνει από κάτω.

Οι ψυχολογικές επιπτώσεις από τον αυτοπεριορισμό είναι πραγματικές. Πώς μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε και να τις ξεπεράσουμε; Ναι, η λύση είναι το φαγητό, αλλά ΟΧΙ όπως νομίζετε. Ανακούφιση από τον αυτοπεριορισμό μέσω φαγητού δεν σημαίνει ότι ανοίγουμε το ψυγείο μας, πάνω στο οποίο υπάρχει post-it “όλα επιτρέπονται” και το κλείνουμε μόνο αφού έχει αδειάσει εντελώς.

Δείτε λοιπόν στο άρθρο μας που ακολουθεί τι και πώς να τρώμε για να μην μας παίρνει από κάτω τις ημέρες του αυτοπεριορισμού.

 

Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε…

Θυμάστε πόσο σας άρεσε να παίζετε με τα χρώματα όταν ήσασταν παιδιά; Κάντε το και τώρα, βάζοντας χρώμα στη ζωή σας και στο τραπέζι σας.

Η προσεκτική, και πάντα τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας, έξοδός σας στο σούπερ μάρκετ ας γίνει η αφορμή για να επιστρέψετε με λευκά κουνουπίδια, καταπράσινα χόρτα, κίτρινα τυριά, κόκκινες τομάτες, πορφυρά παντζάρια, ροζ ταραμοσαλάτες, ρουμπινί κρασί (αυτό με μέτρο!) και όσα περισσότερα χρώματα μπορείτε να σκεφθείτε.

 

Ο αυτοπεριορισμός έχει χρώμα κίτρινο

Μετά από όλη αυτή τη χρωματική πανδαισία, μήπως αναρωτιέστε ποιο είναι το καλύτερο χρώμα τροφής κατά τη διάρκεια του αυτοπεριορισμού; Σύμφωνα με έρευνες, δεν είναι άλλο από το κίτρινο, που θεωρείται το ισχυρότερο αντικαταθλιπτικό.

Οι ψυχολόγοι εικάζουν ότι η θετική ανταπόκρισή μας στο κίτρινο έχει ήδη διαμορφωθεί από την παιδική μας ηλικία με τη ζεστασιά του ήλιου και τα φωτεινά χρώματα των παιχνιδιών μας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπανάνες, ανανάς, αυγά ποσέ ή ακόμη και ένα ελαφρύ κέικ λεμονιού θα μας φτιάξουν τη διάθεση.

 

Μην σχεδιάζετε μόνο γεύματα. Σχεδιάστε και τα σνακ!

Έχετε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή σας. Κάποιες διαδικασίες όπως η δημιουργία σνακ που άλλοτε δεν προλαβαίνατε (ή ίσως και να σνομπάρατε) αποκτούν πλέον άλλη σημασία και ιδιαίτερη αίγλη. Καροτάκι, αγγουράκι και χούμους με ένα dip που φτιάξατε εσείς στο σπίτι; Γιατί όχι!

Οι συνδυασμοί είναι κυριολεκτικά χιλιάδες και θα σας βοηθήσουν να περάσετε τον αυτοπεριορισμό, τόσο εσείς, όσο και η οικογένειά σας, χωρίς να σας πάρει από κάτω.

 

Πειραματιστείτε με τα “απαγορευμένα”

Εάν ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και μία υγιεινή διατροφή είναι πολύ πιθανό να έχετε μία μακριά λίστα με… λατρεμένα, αλλά απαγορευμένα. Όμως ο αυτοπεριορισμός μπορεί να είναι η καλύτερη περίοδος για να πειραματιστείτε με τα “απαγορευμένα”.

Είναι πολύ πιθανό να αποφεύγετε τα τσιπς. Έχετε όμως ποτέ σκεφτεί να φτιάξετε τα δικά σας, υγιεινά, τραγανά, χρυσαφένια πατατάκια; Όταν πετύχουν και πάρετε τα εύσημα από την οικογένεια, θα έχετε τονώσει την αυτοπεποίθησή σας, διώχνοντας παράλληλα και το πέπλο της μελαγχολίας.

 

Βάλτε την τεχνολογία στην υπηρεσία σας

Ίσως κάνετε Skype και Zoom εδώ και χρόνια ή ίσως ανακαλύψατε αυτές τις εφαρμογές μέσω της τηλεργασίας μόλις τον τελευταίο μήνα. Δεν έχει σημασία. Βάλτε την τεχνολογία στην υπηρεσία σας και κάνετε τη μαγειρική και τις συνταγές ένα παιχνίδι για πολλούς.

Μπορεί να μην πετύχετε την ηπειρώτικη κοτόπιτα της γιαγιάς Χρυσούλας με την πρώτη, όμως μόνο και μόνο η διαδικασία (και η ανεκτίμητη χαρά να δείτε τη γιαγιά στο Skype!) θα βελτιώσει τη διάθεσή σας.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!