Γέννησες! Καθώς κρατάς το μωράκι σου στην αγκαλιά σου, σκέφτεσαι ότι πήρες τη μεγαλύτερη ικανοποίηση  που μπορεί να πάρει μία γυναίκα. Πήρες τη χαρά της μητρότητας που ξεπερνά σε ένταση και σημασία, οποιαδήποτε άλλη χαρά μπορεί να σου προσφέρει η ζωή.

Όμως, μαζί με τη χαρά, πήρες, ας μην το κρύβουμε, και κιλά. Το σώμα σου χαλάρωσε, ενώ έκαναν την εμφάνισή τους και ραγάδες. Για αυτό, τώρα που έκανες το μωράκι σου, ήρθε η ώρα να κάνεις και το… δικό σου comeback! Δεν είναι δύσκολο, αλλά θα χρειαστεί επιμονή και πειθαρχία. Ας δούμε μαζί στο άρθρο που ακολουθεί πώς θα επιστρέψεις!

 

Ας αρχίσουμε με τα κιλά

Έχεις σίγουρα ακούσει τις ιστορίες διαφόρων αστέρων του Χόλυγουντ που επανήλθαν μαγικά με μία εντελώς flat κοιλιά και τέλειο σώμα ένα μήνα μετά την εγκυμοσύνη. Η πραγματικότητα, για τις… κοινές θνητές είναι μάλλον διαφορετική. Ας δούμε το time line μας!  

 

Πρώτη μέρα

Ας αρχίσουμε από τα καλά νέα. Όσα κιλά και να έχεις πάρει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι σίγουρο ότι τουλάχιστον 5 από αυτά, θα τα χάσεις σε μια μέρα. Φυσικά, μιλάμε για το βάρος του μωρού, αλλά και του πλακούντα και των αμνιακών υγρών.

 

Πρώτη εβδομάδα

Τα καλά νέα όσον αφορά τα κιλά της εγκυμοσύνης, δεν σταματούν στην πρώτη μέρα. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας μετά την κύηση, θα δεις το βάρος σου να μειώνεται ακόμη περισσότερο, αφού το σώμα θα αποβάλλει τα υγρά που έχουν κατακρατηθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

 

Πρώτος μήνας

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα! Το βάρος που χάθηκε αρχικά αφορούσε κατά κύριο λόγο υγρά, ενώ το βάρος που χάνεται αργότερα αφορά λίπος. Αυτό σημαίνει ότι η απώλεια βάρους έχει μία σαφή επιβράδυνση. Συνήθως, η εβδομαδιαία απώλεια βάρους κυμαίνεται μεταξύ του μισού και του ενός κιλού.

 

Πρώτο εξάμηνο

Η πλειοψηφία των γυναικών επανέρχεται στο προ της εγκυμοσύνης βάρος μέσα σε 6 μήνες από τον τοκετό. Κάποιοι ειδικοί δίνουν ένα περιθώριο παράτασης, έως τους 12 μήνες. Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι στο έτος, τα κιλά που σου έχουν απομείνει για να επιστρέψεις στο παλιό σου βάρος είναι πολύ πιο δύσκολο πλέον να χαθούν.

 

Tips για να επιστρέψεις στα κιλά σου

  • Οπλίσου με υπομονή! Σου πήρε 9 μήνες για να φέρεις στον κόσμο το μωράκι σου. Είναι λογικό να σου πάρει περίπου τόσο και για να επιστρέψεις.
  • Απόφυγε την εξαντλητική δίαιτα. Το άγχος της μητρότητας και η στέρηση των αγαπημένων φαγητών σου είναι πιθανό να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Μην κάνεις αυστηρή δίαιτα, ειδικά εάν θηλάζεις.
  • Θήλασε το μωρό σου. Θα προστατεύσεις την υγεία του, τη δική σου και θα επανέλθεις πιο γρήγορα στα κιλά που θέλεις!
  • Πιες νερό. Θα σε βοηθήσει να μην αισθάνεσαι έντονη πείνα και θα αποφύγεις την αφυδάτωση.
  • Γυμνάσου. Βάλε στο πρόγραμμά σου τόσο αεροβική γυμναστική όσο και ασκήσεις ενδυνάμωσης. Επιπλέον, η γυμναστική βοηθά τις νέες μητέρες σε θέματα κατάθλιψης, αϋπνίας και στρες.
  • Κοιμήσου. Αν και ακούγεται σχεδόν αδύνατο με ένα νεογέννητο μωράκι δίπλα σου, προσπάθησέ το. Οι μαμάδες που κοιμούνται τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα χάνουν πιο εύκολα τα κιλά της εγκυμοσύνης!

 

Και με τις ραγάδες τι κάνουμε;

Πρώτα από όλα, μην πανικοβάλλεσαι. Όπως ακριβώς και τα κιλά, έτσι και οι ραγάδες είναι θέμα επιμονής και υπομονής. Αυτό που βλέπεις στον καθρέφτη τώρα και σε “πιάνει φρίκη” θα είναι πολύ καλύτερο σε 6 μήνες! Δες παρακάτω τι μπορείς να κάνεις για να αντιμετωπίσεις τις ραγάδες:

  • Λοσιόν, λάδια και κρέμες βοηθάνε. Δεν θα εξαφανίσουν τα σημάδια αλλά θα κάνουν το δέρμα σου να δείχνει καλύτερο.
  • Γύμναση στις περιοχές που εμφάνισες ραγάδες θα βοηθήσει.
  • Θεραπεία με λέιζερ, όσο τα σημάδια έχουν ακόμη κόκκινο, μοβ ή καφέ χρώμα έχει αποτελέσματα.
  • Πλαστική επέμβαση μπορεί να είναι χρήσιμη σε ακραίες περιπτώσεις (εάν φυσικά είναι μέσα στο budget σου).

Προσοχή: Κρέμες που περιέχουν βιταμίνη Α και χρησιμοποιούνται ευρέως για τη θεραπεία σημαδιών που αφήνει η ακμή, ενδέχεται να βλάψουν το μωρό σου. Ποτέ χρήση τέτοιας κρέμας χωρίς προηγούμενη συζήτηση με τον γιατρό και συνταγογράφηση.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!