Προπαραμονή Χριστουγέννων! Τα παιδιά γυρίζουν από το σχολείο, μπαίνουν στο σπίτι τρέχοντας σαν γαζέλες, εκσφενδονίζουν την τσάντα σε μία μακρινή γωνία (όπου και θα περάσει τις επόμενες 15 ημέρες αν δεν τη μαζέψει η μαμά) και… αρχίζουν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τους.

Όμως, χριστουγεννιάτικες διακοπές από το σχολείο δεν σημαίνει απαραίτητα και διακοπές από τη σωστή παιδική διατροφή. Είναι κρίμα και για το παιδί και για εσάς, οι κόποι μίας συνεχούς προσπάθειας να πηγαίνουν χαμένοι μέσα σε λίγες ημέρες, στο πλαίσιο ενός γενικού και αόριστου εορταστικού “χαλαρώματος”. Δείτε λοιπόν στο άρθρο μας που ακολουθεί τι μπορείτε να κάνετε για να μην… σας ξεφύγει η κατάσταση!

 

Τα χριστουγεννιάτικα γλυκά

Τα χριστουγεννιάτικα γλυκά, πέρα από τις θερμίδες τους, δημιουργούν κάτι ακόμη χειρότερο στα παιδιά: ψυχολογία. Όταν το παιδί ξέρει ότι οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, μπορεί να πεταχτεί μέχρι τις πιατέλες με τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες, το γλυκό σταματά να είναι επιβράβευση και γίνεται καθημερινότητα.

Όμως, πρόκειται για μία καθημερινότητα, που εάν την “υπηρετήσει” πιστά το παιδί, είναι πολύ πιθανό σε τρεις ή τέσσερις το πολύ δεκαετίες, να έχει σοβαρά και μεγάλα προβλήματα υγείας ως ενήλικας. Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν, όσον αφορά τα γλυκά:

  • Μελομακάρονο αντί κουραμπιέ. Λιγότερες θερμίδες και χαμηλότερες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών.
  • Μηλόπιτα αντί βασιλόπιτας.
  • Προτιμάτε να φτιάχνετε σπιτικά γλυκά από το να αγοράζετε.
  • Από κοινού συμφωνήστε με το παιδί ότι δεν θα τρώει ένα γλυκό κάθε φορά που περνά από την πιατέλα
  • Εάν η συμφωνία δεν τηρηθεί, τοποθετήστε τα γλυκά σε ψηλό σημείο ώστε να μη τα φτάνει το παιδί.

 

Το γιορτινό τραπέζι

Κάτι που σίγουρα δεν θέλετε, αλλά και που πρέπει να αποφύγετε είναι να τρέχετε πίσω από το παιδί για να του γεμίσετε ή να του αδειάσετε το πιάτο γύρω από το γιορτινό τραπέζι! Δεν είναι μόνο το στερεότυπο από παλαιότερες δεκαετίες που δεν σας αρέσει, αλλά και το γεγονός ότι αυτό το κυνηγητό καταστρέφει την ατμόσφαιρα του τραπεζιού και τη διάθεσή σας, τη δική σας και του παιδιού.

Εξηγήστε στο παιδί ότι το βασικό χρώμα στο φαγητό του εορταστικού τραπεζιού είναι το πράσινο της σαλάτας και δεν πρέπει ποτέ να λείπει από το πιάτο του. Από εκεί και πέρα, αφήστε του το περιθώριο να κάνει τις επιλογές του από τον μπουφέ και παρέμβετε διακριτικά ή συμβουλέψτε το όπου χρειάζεται.

 

Ευκαιρία για πρωινό

Εκεί που κάποιοι βλέπουν πρόβλημα, εσείς μπορείτε να δείτε μια ευκαιρία! Το παιδί θα είναι για 15 ημέρες στο σπίτι. Να λοιπόν πώς αυτές τις 15 μέρες, μπορείτε να συσφίξετε τη σχέση του παιδιού με μία από τις πιο σημαντικές διατροφικές στιγμές της ημέρας: το πρωινό.

Γάλα, ψωμί με μέλι και φρούτο, κουλούρι Θεσσαλονίκης, δημητριακά πρωινού χωρίς προσθήκη ζάχαρης, τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, φυσικός χυμός, μπισκότα ολικής άλεσης είναι μερικές μόνο από τις ιδέες για το πρωινό του παιδιού. Εάν θέλουμε περισσότερες, μπορούμε να… ευχαριστήσουμε το Internet καθώς είναι γεμάτο από συνταγές πρωινού.

 

Μικρογεύματα

Έχετε το παιδί δίπλα σας για περισσότερο χρόνο. Εκμεταλλευθείτε το δημιουργώντας μικρογεύματα, με τη βοήθεια μάλιστα του παιδιού που θα το απολαύσει και ως παιχνίδι και ως γεύση. Κάποιες ιδέες μικρογευμάτων:

  • Πρωτότυπες φρουτοσαλάτες με κανέλα
  • Σπιτικό κέικ με ελάχιστη ζάχαρη και ελαιόλαδο, χωρίς βούτυρο
  • Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς
  • Ρυζόγαλο
  • Μιλκσέικ μπανάνα με γάλα.

 

Δώστε το καλό παράδειγμα

Τέλος, και ίσως το πιο σημαντικό από όλα, είναι να βοηθήσετε το παιδί να μην “ολισθήσει” δίνοντας εσείς πρώτοι το καλό παράδειγμα. Μην ζητάτε από το παιδί να γεμίσει το πιάτο του σαλάτα, όταν στο δικό σας πάτο υπάρχει ένας μικρός λόφος κρεατικών. Πράσινο το παιδί; Πράσινο κι εσείς! Μία μερίδα για το παιδί; Μία και για εσάς. Δώστε το καλό παράδειγμα και να είστε βέβαιοι ότι το παιδί θα ακολουθήσει.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!