Πώς φαντάζεστε τη φετινή παραλία (ή παραλίες) που θα κάνετε τις εξορμήσεις σας;

Με κοκοφοίνικες μέχρι εκεί που σκάει το κύμα; Με μικρά βότσαλα και καταγάλανα, πεντακάθαρα νερά; Μυστική και απομονωμένη; Ή ίσως το αντίθετο, πολύβουη και οργανωμένη;

Όπως και να φαντάζεστε την παραλία που φέτος θα κολυμπήσετε εσείς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα, το σημαντικό είναι ένα: να είναι ασφαλής. Η θάλασσα και το κολύμπι είναι υπέροχα, μόνο όταν δεν κινδυνεύουμε. Δείτε λοιπόν στο άρθρο μας που ακολουθεί τι πρέπει να κάνετε αυτό το καλοκαίρι, αλλά και κάθε καλοκαίρι, για να απολαύσετε το μπάνιο σας.

 

Οι αριθμοί, δυστυχώς, λένε την αλήθεια

Είμαστε μια χώρα ναυτοσύνης και βαθιάς αγάπης για τη θάλασσα. Όμως, την ίδια στιγμή, δυστυχώς, έχουμε και μια αρνητική πρωτιά: τον μεγαλύτερο αριθμό πνιγμών στην Ευρώπη, με περισσότερους από 400 συνανθρώπους μας να χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο (και οι περισσότεροι μάλιστα σε απόσταση μικρότερη των 10 μέτρων από τη στεριά).

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε για να μηδενίσουμε αυτά τα στατιστικά.

 

Προτιμήστε μία παραλία με ναυαγοσώστη

Οι ναυαγοσώστες είναι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες που θα βοηθήσουν εσάς και την οικογένειά σας να παραμείνετε ασφαλείς. Και πώς θα ξεχωρίσετε έναν καλό ναυαγοσώστη; Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουμε, βλέποντας στο Netflix επαναλήψεις του Baywatch, ο καλύτερος ναυαγοσώστης, είναι ο “στεγνός” και όχι ο “βρεγμένος”. Αυτός δηλαδή που θα σας προστατεύσει και θα σας νουθετήσει πριν καν μπείτε στη θάλασσα.

 

Προσέξτε τα ρεύματα

Ένα ισχυρό θαλάσσιο ρεύμα, εάν δεν προσέξετε, μπορεί να σας παρασύρει γρήγορα προς τα ανοιχτά. Εάν διαπιστώσετε ότι έχετε παγιδευτεί σε ρεύμα, κάνετε τα εξής:

  • Μην προσπαθήσετε να κολυμπήσετε ενάντια στο ρεύμα, θα κουραστείτε.
  • Προσπαθήστε να κολυμπήσετε παράλληλα με την ακτή μέχρι να απελευθερωθείτε από το ρεύμα και στη συνέχεια κατευθυνθείτε προς τα έξω.
  • Σηκώστε το χέρι σας και φωνάξτε για βοήθεια.

 

Μάθετε τις σημαίες

Οι σημαίες στις παραλίες μπορούν να σώσουν ζωές. Μάθετε τις σημάνσεις:

  • Πράσινη σημαία: κολυμπάμε ελεύθερα.
  • Κίτρινη σημαία: κολυμπάμε με προσοχή.
  • Κόκκινη σημαία: δεν κολυμπάμε ποτέ.

Tip:  τα χρώματα των σημαιών μοιάζουν με τα χρώματα στα φανάρια οδικής κυκλοφορίας.

 

Μην κολυμπάτε φαγωμένοι ή υπό την επήρεια αλκοόλ

Όταν κολυμπάτε ενώ έχουν περάσει λιγότερες από 3 ώρες από τη στιγμή που φάγατε, αναγκάζετε την καρδιά σας να κάνει διπλή δουλειά: τόσο για την πέψη όσο και για την κολύμβηση. Το ενδεχόμενο λιποθυμίας και πνιγμού είναι σοβαρό.

Επίσης, όταν κολυμπάτε υπό την επήρεια αλκοόλ, τα αντανακλαστικά σας είναι μειωμένα και υπάρχει περίπτωση να υποτιμήσετε τους κινδύνους. Δυστυχώς, ένα 22% στους πνιγμούς νεαρών ενηλίκων σχετίζεται με το αλκοόλ.

 

Μην υποτιμάτε τα κύματα

Τα κύματα είναι πολύ πιο ισχυρά από ό,τι νομίζετε. Ειδικά εάν ταξιδέψετε εκτός Ελλάδος σε χώρες που βρέχονται από ωκεανούς, πρέπει να προσέξετε διπλά. Οι τραυματισμοί από ισχυρά κύματα μπορεί να κυμαίνονται από απλά διαστρέμματα και εξαρθρώσεις ώμων μέχρι σοβαρούς τραυματισμούς του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης.

 

Προσέξτε τη θαλάσσια ζωή

Ευτυχώς στις ελληνικές θάλασσες οι επιθέσεις από καρχαρία είναι σπανιότατες (τα τελευταία 161 χρόνια, έχουν σημειωθεί μόλις 14 επιθέσεις, εκ των οποίων οι 11 θανατηφόρες).  Όμως, υπάρχουν πολλοί άλλοι κίνδυνοι:

  • Το κέλυφος μυδιών και μαλακίων μπορεί να είναι κοφτερό σαν ξυράφι – προσέξτε όταν περπατάτε σε βράχια.
  • Τα μικρά καβούρια δαγκώνουν. Μην περπατάτε ξυπόλητοι.
  • Το τσίμπημα από τσούχτρα πονάει πολύ, ενώ σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να έχει σοβαρές επιπλοκές.

 

Επιτηρήστε τα παιδιά

Τα παιδιά πρέπει να είναι πάντοτε υπό επιτήρηση, τα δε μικρά παιδιά που δεν γνωρίζουν μπάνιο πρέπει να συνοδεύονται πάντοτε από μεγαλύτερο και ΠΑΝΤΑ από το χέρι. Προσπαθήστε ακόμη να μάθετε στα παιδιά κολύμπι όσο το δυνατόν πιο νωρίς στη ζωή τους. Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν τα παιδιά σε ηλικία 1 έως 4 ετών έχουν μάθει κολύμπι, ο κίνδυνος πνιγμού μειώνεται κατά 88%.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!