Τα χρόνια περνάνε για όλους μας. Κάποιοι από εμάς το αντιλαμβανόμαστε μέσα από τη μειωμένη ικανότητα του σώματός μας να κάνει όσα έκανε στο παρελθόν χωρίς πρόβλημα. Κουραζόμαστε πιο εύκολα, αντέχουμε λιγότερο, αρρωσταίνουμε συχνότερα.

Και για πολλούς από εμάς (περισσότερους από ένα εκατομμύριο Έλληνες) ο χρόνος που περνά γίνεται πόνος που δεν περνά – στις αρθρώσεις. Για αυτόν ακριβώς τον πόνο, και πριν καταφύγουμε στα φάρμακα, υπάρχουν κάποιες πρακτικές που μπορούμε να κάνουμε εμείς ή τα αγαπημένα μας πρόσωπα, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να μας ανακουφίσουν. Ας τις δούμε στο άρθρο μας που ακολουθεί.

 

Διατηρήστε ένα υγιές σωματικό βάρος

Το βάρος σας μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στους πόνους των αρθρώσεων. Το επιπλέον βάρος ασκεί μεγαλύτερη πίεση στις αρθρώσεις, ειδικά στα γόνατα, τους γοφούς και τα πόδια. Όλοι οι ρευματολόγοι συνιστούν ανεπιφύλακτα την απώλεια βάρους εάν συνυπάρχει με αρθρίτιδα.

Χάνοντας βάρος και ελαφραίνοντας το φορτίο στις αρθρώσεις σας, θα πετύχετε τα εξής:

  • Μείωση πόνου
  • Βελτίωση κινητικότητας
  • Αποτροπή μελλοντικών βλαβών στις αρθρώσεις.

 

Γυμναστείτε περισσότερο

Η άσκηση θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το βάρος σας, που όπως είδαμε παραπάνω, παίζει σημαντικό ρόλο στην ελάττωση του πόνου. Ακόμη θα κάνει τις αρθρώσεις σας εύκαμπτες και θα ενισχύσει τους μυς γύρω από αυτές. Δεν είναι κάθε άσκηση κατάλληλη! Χρειάζεστε δραστηριότητες χωρίς πολλούς κραδασμούς και επιπόνηση αρθρώσεων, όπως:

  • Περπάτημα
  • Ποδηλασία
  • Κολύμπι
  • Άλλες δραστηριότητες στο νερό
  • Γιόγκα, τάι τσι.

 

Ζεστά ή κρύα επιθέματα

Αυτά τα επιθέματα μπορούν να ανακουφίσουν από τον πόνο και τις φλεγμονές της αρθρίτιδας. Η χρήση ηλεκτρικής κουβέρτας το βράδυ ή ένα ζεστό μπάνιο ή ντους το πρωί μπορεί να βελτιώσει τη δυσκαμψία της άρθρωσης.

Από την άλλη πλευρά τα κρύα επιθέματα μπορούν να βοηθήσουν στο πρήξιμο. Τυλίξτε μία παγοθήκη σε μία πετσέτα και εφαρμόστε τη στην άρθρωση που πονά για γρήγορη ανακούφιση. Προσοχή: ποτέ μην τοποθετείτε πάγο απευθείας στο δέρμα.

 

Μασάζ

Εάν γίνει σωστά, το ελαφρύ μασάζ μπορεί να χαλαρώσει τους μυς σας και να σας προσφέρει ένα μικρό βαθμό ανακούφισης από τον πόνο.

 

Διαλογισμός

Οι τεχνικές διαλογισμού και χαλάρωσης μπορούν να βοηθήσουν μειώνοντας το άγχος και επιτρέποντάς σας να αντιμετωπίσετε καλύτερα το άλγος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το άγχος και η κατάθλιψη είναι όλες κοινές επιπλοκές καταστάσεων χρόνιου πόνου, όπως η αρθρίτιδα.

 

Βελονισμός

Ο βελονισμός έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής ως μέσο ανακούφισης από τον πόνο των αρθρώσεων. Κάποιες αξιόπιστες έρευνες έχουν δείξει ότι ο βελονισμός μπορεί να προσθέσει ανακούφιση από τον πόνο πέρα από τη φαρμακευτική αγωγή. Μπορεί να απαιτήσει έναν ή δύο μήνες εβδομαδιαίων θεραπειών για να μάθετε εάν λειτουργεί για εσάς.

 

Συμπληρώματα διατροφής

Πολλά άτομα με οστεοαρθρίτιδα αναζητούν συμπληρώματα διατροφής ως μία εναλλακτική λύση ή ως πρόσθετη στη συμβατική τους θεραπεία. Τα πιο δημοφιλή συμπληρώματα περιέχουν γλυκοζαμίνη και χονδροϊτίνη, ουσίες που υπάρχουν φυσικά στον χόνδρο των αρθρώσεων.

 

Βάδισμα χωρίς παπούτσια

Σύμφωνα με έρευνες, περπατώντας χωρίς παπούτσια, μειώνετε το φορτίο στις αρθρώσεις του γόνατος κατά περίπου 12%. Όταν πρέπει να φοράτε παπούτσια, προτιμήστε υποδήματα που ακολουθούν τη φυσική αψίδα και το περίγραμμα της φτέρνας σας. Αποφύγετε εντελώς τα ψηλοτάκουνα.

 

Αποφυγή ακινησίας

Εάν και πολλές φορές, ενστικτωδώς, η πρώτη σας αντίδραση σε μία άρθρωση που πονά είναι να την κρατήσετε ακίνητη, αποφύγετέ το. Εάν διατηρήσετε την άρθρωση σε ακινησία για σημαντικό χρονικό διάστημα, διατρέχετε τον κίνδυνο να την κάνετε πιο σκληρή και να χάσει τελικά τη λειτουργία της.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!