Μήπως τα τελευταία μέτρα, μέσα στο ασανσέρ και μέχρι την πόρτα του διαμερίσματος, είναι… σαν τα τελευταία μέτρα ενός μαραθωνίου 42 χιλιομέτρων για τα πόδια σας; Μήπως μπαίνοντας στο σπίτι, δεν θέλετε να αγκαλιάσετε τα αγαπημένα σας πρόσωπα, αλλά ένα μαξιλάρι και να “οριζοντιωθείτε” στον καναπέ, αν είναι δυνατόν, για 1-2 ημέρες;

Μήπως εντέλει, ανήκετε και εσείς στην κατηγορία εκείνη των γυναικών και ανδρών που νιώθουν τα πόδια τους, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, βαριά και ασήκωτα; Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί τι προκαλεί το αίσθημα της κούρασης στα κάτω σας άκρα, πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε, αλλά και να το προλάβετε. Ο καφές σας ας είναι βαρύς. Τα πόδια σας όχι!

 

Τα συμπτώματα

Τα πόδια μας αποτελούνται από οστά, νεύρα, αγγεία, μύες και αρθρώσεις. Το σύνδρομο των κουρασμένων ποδιών μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα παραπάνω με τα εξής συμπτώματα:

  • Πόνος
  • Αίσθημα καψίματος
  • Τα πόδια μουδιάζουν
  • Φαγούρα
  • Κράμπες
  • Κιρσοί (φουσκωμένες φλέβες)
  • Κούραση
  • Πρησμένοι αστράγαλοι.

Υπολογίζεται ότι το 80% των ενηλίκων θα παρουσιάσουν κάποια στιγμή το σύνδρομο των κουρασμένων ποδιών, ενώ περισσότερες από πέντε στις δέκα γυναίκες μεταξύ 25 και 55 ετών υποφέρουν από προβλήματα στα πόδια που σχετίζονται με την κακή κυκλοφορία του αίματος.

 

Οι αιτίες

Tα “βαριά και κουρασμένα πόδια” είναι μία γενική περιγραφή μίας κατάστασης που μπορεί να οφείλεται σε πολλές και διαφορετικές αιτίες (κάποιες από τις οποίες μπορούν να συνυπάρχουν). Οι πιο συνηθισμένοι ύποπτοι είναι οι παρακάτω:

  • Ορθοστασία
  • Ακατάλληλα υποδήματα
  • Ακινησία
  • Ζέστη
  • Ηλικία
  • Κατακράτηση υγρών λόγω χρήσης κορτιζόνης ή υπερβολικής πρόσληψης αλατιού.

Ωστόσο, αν και τα παραπάνω είναι οι πιο συνηθισμένες και απλές αιτίες, κάποιες φορές ο πόνος στα πόδια, μπορεί να οφείλεται σε πιο σοβαρές αιτίες, όπως ρευματικές νόσοι ή άλλες παθολογικές καταστάσεις.

Ειδικά εάν ο πόνος επιμένει ή τα πόδια είναι μαύρα, μελανά, ωχρά ή κρύα, είναι παραπάνω από απαραίτητο να επισκεφθείτε τον γιατρό σας. Είναι ο μόνος που μπορεί να εντοπίσει και να διαγνώσει το ακριβές πρόβλημα και να σας συστήσει την κατάλληλη θεραπεία.

 

Πώς αντιμετωπίζονται

Αλήθεια, τι μπορείτε να κάνετε για τα βαριά και κουρασμένα πόδια; Δείτε στη λίστα μας που ακολουθεί κάποιες αλλαγές στο lifestyle σας που θα αλλάξουν σίγουρα και τη ζωή σας προς το καλύτερο!

  • Κινηθείτε. Να φαντάζεστε ότι ο Γαλιλαίος είπε το περίφημο “και όμως κινείται” έχοντας εσάς ως παράδειγμα! Η ακινησία και η καθιστική ζωή κάνουν το αίμα να λιμνάζει στις φλέβες, δημιουργούν κακή κυκλοφορία στα κάτω άκρα και συμβάλλουν στο πρήξιμο των αστραγάλων.
  • Δεν μπορείτε να νικήσετε τη βαρύτητα. Μπορείτε όμως, σε κάθε ευκαιρία που σας δίνεται, να ξεκουράζετε τα πόδια σας, υψώνοντάς τα πάνω σε ένα ή δύο μαξιλάρια.
  • Η ζέστη δεν είναι φίλος των ποδιών. Αποφύγετε (όσο και αν σας πονάει) την ηλιοθεραπεία και αφήστε κάποιες εξωτικές απολαύσεις όπως η σάουνα και το χαμάμ για άλλους.
  • Ακολουθήστε πιο υγιεινή διατροφή. Ολόκληρος ο οργανισμός θα αναγνωρίσει και θα επιβραβεύσει την προσπάθεια με πρώτα τα πόδια σας.
  • Εάν χρειαστεί, προμηθευθείτε σκευάσματα με φλαβονοειδή. Τα φλαβονοειδή χρησιμοποιούνται ευρέως επί δεκαετίες για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας των φλεβών των κάτω άκρων.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!