Το αδύνατο συνέβη. Εσείς που προσέχετε τον εαυτό σας και αποφεύγετε να εκθέτετε τον οργανισμό σας σε κινδύνους, πάθατε ψύξη. Ξυπνήσατε το πρωί, με έντονο πόνο στον αυχένα, και δεν μπορείτε να στρίψετε το κεφάλι, επ’ ουδενί λόγω! Το αποτέλεσμα; Οδηγείτε μέχρι το γραφείο κοιτώντας μόνο τους καθρέφτες σας.

Και η συνέχεια είναι ακόμη χειρότερη. Όταν η συνάδελφος από το διπλανό γραφείο σας απευθύνει τον λόγο, εσείς απαντάτε με το βλέμμα στραμμένο μπροστά, χαμένο στο άπειρο. Και το χειρότερο – το απόγευμα έχετε να δείτε αγώνα τένις. Δηλαδή, να στρίβετε το κεφάλι δεξιά ΚΑΙ αριστερά. Ξεχάστε το! Αντ’ αυτού,  διαβάστε το άρθρο μας που ακολουθεί και δείτε τι πρέπει να κάνετε για να σας περάσει η ψύξη, αλλά και τι πρέπει να κάνετε για να μην την “ξαναπατήσετε”!

 

Τι είναι η ψύξη;

Έχει πολλές ονομασίες. Πιάσιμο, στραβολαίμιασμα, ψύξη και λοιπά. Ιατρικά, ονομάζεται “μυαλγία”, πόνος δηλαδή των μυών. Πρόκειται για μία διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκαμψία, πόνο και ιδιαίτερη ευαισθησία των μυών του αυχένα, της πλάτης, του ώμου, των ισχίων, των χεριών και των ποδιών.

Αν και ψύξη μπορεί να εμφανιστεί και στα πλευρά και στη μέση, είναι συνήθως η ψύξη του αυχένα που προκαλεί τον πόνο εκείνο που μας καθηλώνει και δυσχεραίνει ακόμη και τις απλές, καθημερινές μας λειτουργίες. Ωστόσο, σε οποιαδήποτε μορφή, το φαινόμενο δεν είναι ανησυχητικό, ειδικά εάν το αντιμετωπίστε στοχευμένα και άμεσα.

 

Αιτίες της ψύξης

Βασικός ύποπτος θεωρείται το κρύο ρεύμα αέρα που χτυπά επάνω στο ιδρωμένο δέρμα. Μπορεί να είναι το ανοιχτό παράθυρο του αυτοκινήτου, ο άνεμος και περισσότερο από όλα, το κλιματιστικό. Όμως, πριν “ξηλώσετε” το air condition, περιμένετε! Η μυαλγία μπορεί να οφείλεται και σε αρκετούς ακόμη λόγους, όπως:

  • Κακή στάση ύπνου
  • Καμπούριασμα στον υπολογιστή
  • Συνεχής χρήση κινητού
  • Αθλητικός τραυματισμός
  • Πτώση
  • Ένταση στους μυς λόγω στρες

 

Ομάδες κινδύνου

Οι ομάδες υψηλού… “ψυκτικού” κινδύνου είναι οι εξής:

  • Ηλικιωμένοι
  • Όσοι πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο
  • Μικρά παιδιά

 

Πώς να αντιμετωπίσετε την ψύξη

  • Θερμοφόρα στο σημείο που πονά θα βοηθήσει ιδιαίτερα.
  • Επάλειψη με θερμαντική αλοιφή συνιστάται, καθώς η ζέστη ανακουφίζει από τον μυϊκό πόνο. Αποφύγετε τις εντριβές με οινόπνευμα.
  • Κομπρέσες που θα ζεστάνετε με το σίδερο και θα τοποθετήσετε στο πονεμένο σημείο, επίσης βοηθούν. Ακόμη, κομπρέσες με χαμομήλι, θα χαλαρώσουν τους μυς σας.
  • Μυοχαλαρωτικά ή αναλγητικά χάπια, μόνο μετά από την έγκριση του ιατρού και σε περιπτώσεις ιδιαίτερου πόνου.
  • Φυσικοθεραπεία, που συνήθως περιλαμβάνει χειροµαλάξεις, συστήνεται.
  • Τέλος, εάν το πρόβλημα δεν υποχωρεί, ο ορθοπεδικός σας μπορεί να σας συστήσει αυχενικό κολάρο.

 

Προληπτικά μέτρα

Η ψύξη, αν και δεν είναι επικίνδυνη, είναι ιδιαίτερα ενοχλητική. Δείτε κάποια μέτρα που μπορείτε να λάβετε για να περιορίσετε τα επεισόδια ψύξης ή και να τα εξαφανίσετε εντελώς:

  • Όταν ιδρώνετε, προσπαθείτε να αλλάζετε ρούχα.
  • Όταν ο αέρας χτυπά κατευθείαν στον αυχένα σας, ένα μαντήλι μπορεί να βοηθήσει.
  • Μην στέκεστε ακριβώς απέναντι από ρεύμα αέρα.
  • Αποφύγετε να κάθεστε κάτω ακριβώς από το κλιματιστικό.
  • Μην ανοίγετε το παράθυρο του αυτοκινήτου για να σας χτυπήσει ο αέρας.
  • Όταν κοιμάστε, προσπαθήστε να έχετε σωστή στάση σώματος.
  • Χαλαρώστε, γυμνάζοντας τους μυς του λαιμού σας με πλάγιες διατάσεις.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!