Ο άνθρωπος είναι πλάσμα της συνήθειας. Όλοι μας έχουμε μία συγκεκριμένη ρουτίνα στη ζωή, την εργασία, ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο μας, από την οποία δύσκολα ξεφεύγουμε και την οποία δύσκολα αλλάζουμε. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι πλένουμε με το απορρυπαντικό με το οποίο έπλενε η μαμά!

Έτσι λοιπόν, και φέτος, όπως και κάθε χρονιά, όταν ο καιρός αρχίζει και κρυώνει, θα κατεβάσουμε τα παπλώματα, θα ψωνίσουμε τα χειμωνιάτικα μας ρούχα και παπούτσια, θα προσαρμοστούμε στη μέρα που μικραίνει και θα… περιμένουμε στωικά τα ένα, δύο, τρία ή και περισσότερα κρυολογήματα του χειμώνα.

Ή ίσως όχι; Έρευνες έχουν δείξει ότι υιοθετώντας κάποιες καθημερινές συνήθειες υγιεινής, έχουμε τη δυνατότητα να προστατευτούμε πολύ πιο αποτελεσματικά από το κρυολόγημα και να μειώσουμε ή ακόμη και να μηδενίσουμε τον αριθμό των ετησίων κρυολογημάτων. Δείτε λοιπόν στο άρθρο μας που ακολουθεί τις… καθημερινές, καλές συνήθειες στη μάχη εναντίον του κρυολογήματος!

 

Κάθε μέρα… άσκηση

Αρκετές φορές, ο συνδυασμός του υπερβολικού φόρτου εργασίας και του άστατου φθινοπωρινού ή χειμωνιάτικου καιρού σας κάνει να μειώνετε ή ακόμη και να ακυρώνετε την καθημερινή σας άσκηση. Εάν όμως πέσετε σε αυτή την παγίδα, μαζί θα “πέσει” και το ανοσοποιητικό σας! Πιο ευάλωτο ανοσοποιητικό σημαίνει περισσότερα κρυολογήματα. Για αυτό, κάθε μέρα άσκηση!

 

Κάθε μέρα… καθαριότητα

Απολυμάνετε τα αντικείμενα που αγγίζετε συχνά, ιδιαίτερα εάν χρησιμοποιούνται και από άλλους στο οικογενειακό ή επαγγελματικό σας περιβάλλον. Απολυμάνετε το τηλέφωνο, το πληκτρολόγιο, το ποντίκι, τους διακόπτες φώτων, τις λαβές στο ψυγείο, το φούρνο μικροκυμάτων, τα ράφια και τα συρτάρια του γραφείου κλπ.

 

Κάθε μέρα… πλύσιμο χεριών

Και όχι μόνο κάθε μέρα, αλλά και πολλές φορές τη μέρα. Εάν πρέπει να διατηρήσετε μόνο μία συνήθεια στη μάχη εναντίον του κρυολογήματος, ας είναι αυτή το καθημερινό, συχνό πλύσιμο των χεριών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μετά από χειραψία με κάποιον, προτού καθίσετε για φαγητό ή εάν έχετε αγγίξει κάτι που οι άλλοι αγγίζουν συχνά όπως καρότσια σουπερμάρκετ, εξοπλισμό γυμναστηρίου, περιοδικά σε χώρους αναμονής, κλπ. Εάν δεν μπορείτε να φτάσετε σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι, έχετε πρόχειρο στην τσάντα σας αντιβακτηριακό τζελ.

 

Κάθε μέρα… πλύσιμο φρούτων και λαχανικών

Πλένετε κάθε μέρα τα φρούτα και λαχανικά που προμηθεύεστε. Ακόμα κι αν το φρούτο έχει φλούδα που δεν τρώτε, βεβαιωθείτε ότι το πλένετε πριν το καταναλώσετε. Οι μπανάνες, τα μάνγκο, τα πορτοκάλια και τα ακτινίδια, αλλά και οποιοδήποτε άλλο φρούτο και λαχανικό έχουν αγγιχτεί από πολλούς ανθρώπους: κάποιος τα συσκεύασε, κάποιος άλλος τα τοποθέτησε στα ράφια, ένας πελάτης τα άγγιξε, η ταμίας τα ζύγισε, ο βοηθός τα έβαλε σε μία σακούλα, κλπ. Εάν τρώτε φρούτα και λαχανικά χωρίς καλό, καθημερινό πλύσιμο, δεν είναι… είδηση το ότι κρυολογείτε συχνά.

 

Κάθε μέρα… χαλάρωση

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το άγχος μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες κρυολογήματος. Όταν αγχώνεστε, ο οργανισμός σας απελευθερώνει γλυκοκορτικοειδή (ορμόνες στρες) που εμποδίζουν το σώμα σας να παράγει κυτοκίνες (σημαντικές πρωτεΐνες που παίζουν ρόλο στο ανοσοποιητικό σας). Προσπαθήστε να κάνετε κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης σώματος και νου κάθε μέρα. Λιγότερο άγχος, λιγότερα κρυολογήματα!

 

Κάθε νύχτα… ύπνος

Μέχρι τώρα, σας ενημερώσαμε για τις καθημερινές καλές σας συνήθειες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά απέναντι στο κρυολόγημα. Υπάρχει όμως και μία νυχτερινή συνήθεια που δεν πρέπει να αμελείτε: ο καλός ύπνος. Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα και καθιστά πιο δύσκολη τη μάχη του σώματος ενάντια στο κρύωμα και τους ιούς. Κοιμηθείτε καλά, κάθε βράδυ. Θα ξυπνήσετε ευδιάθετοι και… σπανιότερα κρυολογημένοι!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!