Για τους περισσότερους από εμάς (και ελπίζουμε κάποια στιγμή για όλους) η πρόληψη από ασθένειες και ατυχήματα είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας.

Σχεδόν κανείς μας πλέον δεν διανοείται να οδηγήσει χωρίς να βάλει ζώνη ή κράνος. Στη δίαιτά μας, προτιμούμε τις τροφές που μας προφυλάσσουν και αποφεύγουμε αυτές που μας βλάπτουν. Το καλοκαίρι χαιρόμαστε τον ήλιο και τη θάλασσα, παίρνοντας πάντα τα μέτρα μας.

Τι κάνουμε όμως για τη μέση μας;

Όταν τα προβλήματα της σπονδυλικής στήλης θα κάνουν την εμφάνισή τους, θα είναι πλέον αργά για να τα αντιμετωπίσουμε χωρίς σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, περιλαμβανομένων και πιθανών χειρουργικών επεμβάσεων. Δεν θα ήταν καλύτερα για τη μέση μας να την προσέχουμε από τώρα; Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί τι μπορείτε να κάνετε στο θέμα πρόληψης των πόνων της μέσης.

 

Γυμναστείτε

Η άσκηση είναι ένας σημαντικός τρόπος πρόληψης των πόνων στη μέση. Μπείτε στο πρόγραμμα γυμναστικής που σας αρέσει και τηρήστε το χειμώνα – καλοκαίρι. Εάν έχετε δίλημμα για το ποια μορφή άσκησης είναι προτιμότερη μεταξύ τρεξίματος και περπατήματος, δείτε το συγκριτικό μας τεστ εδώ!

 

Διατηρήστε το σωστό βάρος

Τα επιπλέον κιλά, ειδικά στην περιφέρειά σας, θα αλλάξουν το κέντρο βάρους σας και θα επιβαρύνουν τη μέση σας. Μετά από χρόνια, είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί πρόβλημα. Προσπαθήστε να μείνετε στο ιδανικό σας βάρος έως +5 το πολύ κιλά.

 

Κόψτε το κάπνισμα

Εάν καπνίζετε, σταματήστε. Το κάπνισμα περιορίζει τη ροή του αίματος που περιέχει θρεπτικά συστατικά προς τους μεσοσπονδύλιους δίσκους. Έτσι, οι καπνιστές είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στον πόνο στη μέση.

 

Κοιμηθείτε σωστά

Ο ύπνος μπρούμυτα  μπορεί στο μέλλον να αποδεχθεί ιδιαίτερα σκληρός με τη μέση σας. Προτείνεται να κοιμάστε στο πλάι με τα γόνατά σας ελαφρώς στραμμένα προς το στήθος σας. Εάν προτιμάτε να κοιμάστε ανάσκελα, βάλτε ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατά σας.

 

Καθίστε σωστά

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο πώς κάθεστε. Η καλύτερη καρέκλα για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη είναι αυτή με ίσια πλάτη και μαξιλαράκι στο ύψος της μέσης. Κρατήστε τα γόνατά σας λίγο υψηλότερα από τα ισχία σας ενώ κάθεστε, χρησιμοποιώντας, αν χρειάζεται, υποπόδιο.

 

Σηκώστε αντικείμενα προσεκτικά

Προσέξτε πώς σηκώνετε! Μην σκύβετε από τη μέση για να σηκώσετε βαριά αντικείμενα. Λυγίστε τα γόνατά σας, χαμηλώστε σφίγγοντας τους μύες του στομάχου σας και κρατώντας το αντικείμενο κοντά στο σώμα σας καθώς σηκώνεστε. Εάν μπορείτε, σπρώχνετε αντί να τραβάτε τα βαριά αντικείμενα.

 

Οδηγήστε σωστά

Βεβαιωθείτε ότι το κάτω μέρος της πλάτης σας υποστηρίζεται σωστά από το κάθισμα του οδηγού. Οι καθρέφτες σας πρέπει να είναι τοποθετημένοι έτσι ώστε να μη στρίβετε συνεχώς το κεφάλι σας δεξιά και αριστερά. Δεν πρέπει να υπερεκτείνετε τα πόδια σας για να πατάτε τα πεντάλ.

 

Αποφύγετε τα ψηλοτάκουνα

Τα ψηλοτάκουνα δεν είναι φίλοι της μέσης. Αποφύγετέ τα καθώς μπορούν να μετατοπίσουν το κέντρο βάρους σας και να επιβαρύνουν τη μέση σας. Παπούτσια έως τρία εκατοστά είναι ιδανικά. Εάν τα ψηλοτάκουνα είναι must λόγω της περίστασης, έχετε μαζί σας και ένα δεύτερο ζευγάρι χαμηλά παπούτσια για να σας ανακουφίσουν όταν χρειαστεί.

 

Μη βάζετε το πορτοφόλι στην πίσω τσέπη (για τους άνδρες)

Το πορτοφόλι, ειδικά αν είναι γεμάτο, μπορεί να προκαλέσει δυσφορία αρχικά και προβλήματα στο μέλλον, αν το έχετε στην πίσω τσέπη για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αποφύγετέ το, ιδιαίτερα κατά την οδήγηση.

 

Μεταφέρετε σωστά την τσάντα ή τον χαρτοφύλακα

Αγοράστε τσάντα ή χαρτοφύλακα με φαρδύ, ρυθμιζόμενο λουρί το οποίο μπορείτε να περάσετε στον αντίθετο ώμο. Έτσι θα κατανείμετε το βάρος πιο ομοιόμορφα και θα αποφύγετε τον πόνο στη μέση. Για τσάντες χωρίς λουριά, αλλάζετε συχνά το χέρι που την κρατά, ώστε να αποφύγετε να ασκήσετε όλη την πίεση στη μία πλευρά του σώματος.

 

Μειώστε το στρες

Πιθανότατα δεν συνειδητοποιείτε πόσο πολύ το χρόνιο άγχος μπορεί να επηρεάσει τη μέση σας, κρατώντας τους μύες σας συνεχώς τεντωμένους. Κάθε δραστηριότητα που σας βοηθά να μειώσετε το άγχος θα βοηθήσει στην πρόληψη του πόνου στην πλάτη.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!