Ο χειμώνας είναι, πολλές φορές, αυτό που μας συμβαίνει ενώ κάνουμε σχέδια. Σκεφθείτε! Είσαστε το πρωί στο γραφείο και ρίχνετε μια ματιά στο μενού που θα συνοδεύσει την κοπή πίτας της εταιρείας. Άραγε, θα πάρετε την πρόταση 1 με μυρώνια, καυκαλήθρες, βασιλομανιτάρια, καπνιστό χέλι, τερίνα φρέσκου σολομού και κρέμα βασιλικού;

Ή θα προτιμήσετε την πρόταση 2 με ριζότο, κανθαρέλες, τρομπέτες και φιλέτο γαλοπούλας με σάλτσα φουά γκρα σε βάση από πολέντα τρούφας; Και τα δύο φαίνονται εξαίρετα! Κάνετε μία νοητική σημείωση να το ξανασκεφθείτε το βράδυ, στο σπίτι μόλις γυρίσετε από το γραφείο.

Το βράδυ όμως, έχετε ξαφνικά κατάπτωση, οι αρθρώσεις σας πονάνε, ο λαιμός σας έχει κλείσει, και ίσως έχετε και δέκατα. Την αρπάξατε! Η διάθεσή σας έχει καταστραφεί και το ριζότο έχει γίνει ρύζι και μάλιστα λαπάς. Για… να σας φτιάξουμε λίγο τη διάθεση, δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί, κάποιες τροφές που μπορείτε να τρώτε όταν έχετε αρρωστήσει και που σίγουρα θα σας κάνουν καλό.

 

Κοτόσουπα

Να σηκώσει το χέρι όποιος δεν έχει φάει αχνιστή κοτόσουπα από τη γιαγιά, τη μαμά, τη σύζυγο (ή την κόρη!) όταν κρυολόγησε. Δεν… βλέπουμε πολλά χέρια στον αέρα και είναι λογικό, καθώς η κοτόσουπα είναι εδώ και πολλούς αιώνες η πρώτη συνταγή για το κρυολόγημα, παγκοσμίως.

Δεν είναι τυχαίο. Η κοτόσουπα είναι μια εύκολη πηγή βιταμινών, ιχνοστοιχείων, πρωτεϊνών αλλά και θερμίδων, συστατικών που το σώμα μας χρειάζεται σε μεγαλύτερες ποσότητες όταν είμαστε άρρωστοι. Στα παραπάνω, ας συνυπολογίσουμε τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες που υπάρχουν άφθονα στην κοτόσουπα και μας είναι απολύτως απαραίτητα όταν είμαστε άρρωστοι.

Τέλος, μελέτες έχουν δείξει ότι η κοτόσουπα είναι ένα εξαίρετο αποσυμφορητικό,  καθώς εκπέμπει ζεστό ατμό που αποσυμφορεί με φυσικό τρόπο τη ρινική οδό. Με όλα αυτά λοιπόν, είναι φυσικό η κοτόσουπα να είναι η… βασίλισσα των αρρώστων. Συν τοις άλλοις – όταν μαγειρεύεται σωστά, είναι και πεντανόστιμη.

 

Άλλες σούπες

Ναι, η κοτόσουπα είναι η βασίλισσα. Όμως, υπάρχουν και κάποιοι ακόμη… δορυφόροι στη βασιλική αυλή. Τοματόσουπα, λαχανόσουπα, μανιταρόσουπα, ψαρόσουπα, γιουβαρλάκια (μπελαλίδικη, αλλά δεν την αξίζει ο άρρωστος;), κρεατόσουπα είναι κάποιες επίσης εξαίρετες επιλογές. Μαλακτικές για το στομάχι, θρεπτικότατες και θα σας κρατήσουν ενυδατωμένους.

 

Σκόρδο

Το σκόρδο είναι ο… τζόκερ της διατροφής, καθώς ταιριάζει σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την υγεία. Έχοντας χρησιμοποιηθεί ως φαρμακευτικό βότανο επί αιώνες, το σκόρδο ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι μειώνει τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων του κρυολογήματος ή της γρίπης.

 

Ζεστό τσάι

Ακριβώς όπως η σούπα κοτόπουλου, το ζεστό τσάι δρα ως φυσικό αποσυμφορητικό, βοηθώντας στον καθαρισμό της ρινικής οδού. Σημειώστε ότι το τσάι πρέπει να είναι ζεστό για να δράσει ως αποσυμφορητικό, αλλά δεν πρέπει να είναι τόσο ζεστό ώστε να ερεθίσει περισσότερο τον λαιμό σας. Να σημειώσουμε ότι οι τανίνες (πολυφαινόλες που βρίσκονται στο τσάι) δρουν ως αντιοξειδωτικά και έχουν επίσης αντιιικές, αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες.

 

Μέλι

Το μέλι έχει ισχυρά αντιβακτηριακά αποτελέσματα και χρησιμοποιείτο ήδη στην αρχαία Αίγυπτο σε επιδέσμους τραυμάτων. Είναι εξαιρετική τροφή για το κρυολόγημα που συνοδεύεται από πονόλαιμο. Ακόμη, μελέτες δείχνουν ότι το μέλι καταστέλλει τον βήχα στα παιδιά (θυμηθείτε όμως ότι πριν την ηλικία των 12 μηνών απαγορεύεται αυστηρά η χορήγησή του).

 

Τζίντζερ

Το τζίντζερ (ή στα ελληνικά “πιπερόριζα”) είναι αρκετά γνωστό ως αποτελεσματικό έναντι της ναυτίας. Εάν λοιπόν το κρυολόγημά σας συνδυάζεται με αίσθημα ναυτίας ή τάση για έμετο, το τζίντζερ είναι η καλύτερη τροφή για να ανακουφίσετε τα συμπτώματα. Χρησιμοποιήστε φρέσκο τζίντζερ στο μαγείρεμα ή εκχύλισμά του, όχι όμως σκεύασμα που έχει απλά γεύση τζίντζερ.

 

Πικάντικες τροφές

Πικάντικες τροφές, όπως οι πιπεριές τσίλι περιέχουν καψαϊκίνη, η οποία φαίνεται να περιορίζει τη ρινική συμφόρηση (χρησιμοποιείται άλλωστε και σε αρκετά σπρέι). Ωστόσο, καλό θα ήταν να μην δοκιμάζετε πικάντικα τρόφιμα, εάν έχετε ήδη ευαίσθητο στομάχι.

 

Μπανάνες

Είστε άρρωστοι; Φάτε μία μπανάνα (και δύο και τρεις)! Εύκολη στο μάσημα, ήπια στη γεύση και αξιοπρεπέστατη στις θρεπτικές ουσίες και στις θερμίδες της. Ακόμη, εάν το κρυολόγημά σας συνοδεύεται από διάρροια, οι μπανάνες είναι μια από τις καλύτερες τροφές που μπορείτε να φάτε, καθώς οι ίνες της μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της διάρροιας.

 

Γιαούρτι

Εξαιρετική τροφή, εάν είστε άρρωστοι, από πολλές απόψεις. Δροσερό, μπορεί να μαλακώσει τον λαιμό σας και φυσικά πλουσιότατο σε ασβέστιο και άλλες βιταμίνες. Ορισμένα γιαούρτια περιέχουν επίσης προβιοτικά, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να αρρωσταίνετε λιγότερο συχνά.

 

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι ένα ασυνήθιστο φρούτο, καθώς είναι χαμηλό σε υδατάνθρακες αλλά με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, και μάλιστα στα υγιή μονοακόρεστα, τον ίδιο τύπο λίπους που βρίσκουμε και στο ελαιόλαδο. Είναι εξαιρετική τροφή, όταν είμαστε άρρωστοι καθώς είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων ενώ είναι μαλακό και εύκολο στην κατάποση.

 

Πράσινα λαχανικά

Όταν είμαστε άρρωστοι, είναι σημαντικό να παίρνουμε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα μας, αλλά αυτό είναι κάποιες φορές δύσκολο με μια τυπική “δίαιτα αρρώστου”. Φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το μαρούλι είναι ιδιαίτερα καλές πηγές βιταμινών Α, C, Κ και φυλλικού οξέος.

 

Σολομός

Ο σολομός είναι μια από τις καλύτερες τροφές ΚΑΙ όταν είστε άρρωστοι! Απαλός, εύκολος στην κατάποση και γεμάτος από πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας που χρειάζεται το σώμα, αλλά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!