Ίσως το γνωρίζετε ως σπαστική κολίτιδα. Είναι επίσης γνωστό ως σπαστική εντεροκολίτιδα. Οι αγγλομαθείς ανάμεσά σας μπορεί να το έχουν συναντήσει ως Irritable Bowel Syndrome (IBS). Όμως, όπως και να γνωρίζετε το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, είναι σίγουρο, ότι εάν πάσχετε από αυτό, δεν είναι λίγες οι φορές που πραγματικά υποφέρετε, σωματικά και ψυχολογικά.

Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί κάποιες γενικές πληροφορίες για το Σύνδρομο καθώς και τι μπορείτε να κάνετε για να προστατέψετε το έντερό σας κατά τη διάρκεια των εορτών.

 

Γενικά για το Σύνδρομο

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου είναι μία κοινή γαστρεντερική διαταραχή που υπολογίζεται ότι προσβάλλει σχεδόν 1 στους 10 ενήλικες (με μόνο όμως 5 με 7% να έχει διαγνωστεί με αυτό). Το Σύνδρομο έχει δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να συμβεί σε γυναίκες και συνήθως εμφανίζεται σε άτομα νεότερα των 45 ετών. Οι αιτίες του Συνδρόμου είναι σε γενικές γραμμές άγνωστες, κάτι που δυσχεραίνει την ανάπτυξη αποτελεσματικών θεραπειών.

 

Συμπτώματα

Τα συνηθέστερα συμπτώματα είναι τα εξής:

  • Πόνος στο στομάχι αμέσως μετά το φαγητό
  • Κράμπες στο στομάχι
  • Πόνος στη μέση
  • Διάρροια
  • Δυσκοιλιότητα
  • Εναλλαγές μεταξύ διάρροιας και δυσκοιλιότητας
  • Φούσκωμα
  • Μετεωρισμός
  • Αέρια
  • Αίσθηση ταχείας πλήρωσης στομάχου
  • Ναυτία
  • Ερυγή (ρέψιμο).

 

Τι να προσέξετε στις γιορτές

Με την έλευση των γιορτών, τα συμπτώματα του Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου μπορεί να επιδεινωθούν λόγω της, ως ένα βαθμό φυσιολογικής, χαλάρωσης των πασχόντων στα θέματα διατροφής. Ωστόσο, είναι κρίμα οι εντερικές διαταραχές να διαταράσσουν και τις γιορτές σας! Δείτε τις συμβουλές μας.

Ξεκινήστε από το πρωινό

Τα υπερβολικά λιπαρά είναι η συνηθέστερη αιτία πολλών πεπτικών διαταραχών. Ένας εξαιρετικός τρόπος να το αντιμετωπίσετε; Ένα σωστό, υγιεινό και πλούσιο πρωινό. Βάλτε πρωτεΐνες καλής ποιότητας στο πρώτο γεύμα της ημέρας, μείνετε χορτάτοι για συνολικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και καταναλώστε λιγότερες θερμίδες.

 

Αλκοόλ με προσοχή

Όχι, δεν χρειάζεται “ακόμη ένα ποτηράκι” αυτές τις γιορτές. Πέρα από όλες τις άλλες βλαβερές επιπτώσεις, αυτό που περιμένει πρώτο στη σειρά για να σας “τιμωρήσει” είναι το πεπτικό σας. Περιοριστείτε στη μία μπίρα 330 ml ή στο ένα ποτήρι κρασί η στη μία μεζούρα (50 ml) ουίσκι, βότκας ή τζιν.

 

Φιλικά βακτήρια για το έντερό σας

Τι δεν έχουν οι λιπαρές τροφές που καταναλώνουμε κατά κόρον στις γιορτές; Φιλικά για το έντερο βακτήρια. Προσπαθήστε να εντάξετε στη διατροφή των ημερών τροφές πλούσιες σε προβιοτικά.

 

Η άσκηση απαραίτητη

Πολλές φορές, κατά  τη διάρκεια των γιορτών, η άσκηση είναι το πρώτο “θύμα” του εορταστικού μας προγράμματος. Κακώς, και ιδιαίτερα για το γαστρεντερικό μας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση για 20 έως 60 λεπτά, 3 με 5 ημέρες την εβδομάδα βελτιώνει τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου.

 

Φάρμακα για το ευερέθιστο έντερο

Υπάρχουν κατηγορίες φαρμάκων που μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακουφίσετε τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου. Αντιδιαρροϊκά, φάρμακα που βελτιώνουν τη δυσκοιλιότητα, αντικαταθλιπτικά, φάρματα που αναστέλλουν τη μετάδοση νευρικού σήματος στο έντερο και αντιβιοτικά για τον μετεωρισμό. Φυσικά, ο μόνος που μπορεί να σας συστήσει οποιοδήποτε από τα παραπάνω φάρμακα είναι γαστρεντερολόγος σας.

 

Προσέξτε τις παρακάτω τροφές

Υπάρχουν κάποιες τροφές που σε πολλούς ασθενείς επιδεινώνουν το ευερέθιστο έντερο. Δυστυχώς, κάποιες από αυτές καταναλώνονται κατά κόρον κατά την διάρκεια των εορτών. Δείτε τις παρακάτω, και πάρτε τα μέτρα σας:

  • Γαλακτοκομικά
  • Αλεύρι ολικής άλεσης
  • Ωμά φρούτα
  • Φασόλια
  • Κουνουπίδια
  • Μπρόκολα
  • Τεχνητές γλυκαντικές ύλες
  • Αναψυκτικά με ανθρακικό
  • Ποτά με καφεΐνη
  • Μπαχαρικά
  • Ξηροί καρποί
  • Σοκολάτα.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!