Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Κατά μέσο όρο, ένας ενήλικας υποφέρει από 2 έως 4 κρυολογήματα τον χρόνο, ενώ ο αριθμός των κρυολογημάτων στα παιδιά είναι υπερδιπλάσιος και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 12 κρυολογήματα τον χρόνο. Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες εκτιμήσεις, στις ΗΠΑ μόνο, υπάρχουν 1 δισεκατομμύριο κρούσματα κοινού κρυολογήματος τον χρόνο.

Το κοινό κρυολόγημα λοιπόν είναι κάτι… κυριολεκτικά “κοινό”. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι για να προφυλαχθείτε και να μη γίνετε και εσείς ένα ακόμη θύμα της… στατιστικής. Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί τους “Big 4” εναντίον του κρυολογήματος και ζήστε ένα χειμώνα με λιγότερα κρυολογήματα!

 

Ποιοι είναι οι “Big 4

Οι “Big 4”, ή αλλιώς οι “4 σωματοφύλακες” απέναντι στο κοινό κρυολόγημα είναι πολύ συγκεκριμένες πρακτικές στον τρόπο ζωής μας. Μιλάμε συγκεκριμένα για:

  • Διατροφή
  • Άσκηση
  • Έλεγχο στρες
  • Αποφυγή καπνίσματος

Ας τους δούμε αναλυτικά, έναν προς έναν.

 

Διατροφή

Η σωστή διατροφή είναι το άλφα και το ωμέγα για το ανοσοποιητικό μας σύστημα και είναι μία από τις μεγαλύτερες άμυνές μας απέναντι στο κοινό κρυολόγημα. Οι βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τα αντιοξειδωτικά κρατούν το σώμα μας ισχυρό, ενώ η απουσία τους μας αφαιρεί το πλεονέκτημα που χρειαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε λοιμώξεις.

Τι πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή μας:

  • Όχι στις εξαντλητικές δίαιτες. Είναι συχνή αιτία εποχιακών κρυολογημάτων.
  • Ναι στις πρωτεΐνες. Κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, γαλακτοκομικά και αυγό ενισχύουν το ανοσοποιητικό.
  • Αμινοξέα και ιδίως γλουταμίνη (που βρίσκεται στο κρέας και τα γαλακτοκομικά) βοηθούν.
  • Κατανάλωση προβιοτικών προσφέρει ανθεκτικότητα σε κρυολογήματα (αλλά και σε μολύνσεις).
  • Αντιοξειδωτικά επηρεάζουν θετικά. Διατροφή με βιταμίνες Α, C, Ε, β-καροτίνη, σελήνιο και λυκοπένιο αποτελεί ασπίδα κατά του κρυολογήματος.
  • Απώλεια περιττών κιλών. Η παχυσαρκία είναι προθάλαμος πολλών ασθενειών και εχθρός του ανοσοποιητικού μας.

 

Άσκηση

Εάν ψάχνετε για έναν ασφαλή τρόπο για την πρόληψη κρυολογημάτων, το δεύτερο μέλος των “Big 4”, η τακτική άσκηση μπορεί να είναι το εισιτήριό σας. Και τα καλά νέα είναι ότι όταν λέμε “άσκηση” δε εννοούμε να σηκώνεστε κάθε πρωί στις 5 και να τρέχετε έναν ημιμαραθώνιο.

Αυτό που χρειάζεστε είναι μία μέτρια δραστηριότητα με τη μορφή περπατήματος, τζόγκινγκ, ποδηλασίας, κολύμβησης κλπ. Η άσκηση θα βελτιώσει τη γενική σας αντοχή και θα βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και στην άμυνα του οργανισμού από πολλές λοιμώξεις, περιλαμβανομένου του κοινού κρυολογήματος.

 

Έλεγχος στρες

Η σύνδεση του στρες με το αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό έχει αποδειχθεί μέσα από εκατοντάδες έρευνες και πειράματα παγκοσμίως. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το περιττό άγχος, πέρα από το κοινό κρυολόγημα μπορεί επίσης να οδηγήσει σε πολύ σημαντικότερα προβλήματα όπως καρδιακές παθήσεις, γαστρικά έλκη, διαβήτη τύπου 2 κλπ.

Περιορίστε το άγχος σας με τις παρακάτω συμβουλές μας:

  • Αρχίστε κάποιο χόμπι. Ζωγραφική, χαρακτική, κλπ.
  • Ασκηθείτε.
  • Βγείτε έξω.
  • Γελάστε. Είναι το ισχυρότερο αγχολυτικό.
  • Δοκιμάστε κάποιες ασκήσεις αναπνοής.
  • Κάνετε γιόγκα.
  • Κάντε ένα χαλαρωτικό μασάζ.
  • Κοιμηθείτε περισσότερο από όσο συνηθίζετε.
  • Ξεκινήστε κάποιας μορφής διαλογισμό.
  • Συναντήστε φίλους πιο συχνά.
  • Τρώτε καλά.

 

Αποφυγή καπνίσματος

Δεν χρειάζεται να γράψουμε πολλά για αυτό. Το κάπνισμα είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες της καθημερινότητας που προκαλεί καταστολή του ανοσοποιητικού στον οργανισμό. Και ανοσοποιητικό κάτω, σημαίνει, μεταξύ άλλων, κρυολόγημα πάνω. Στους χίλιους λοιπόν λόγους που έχετε για να κόψετε το κάπνισμα (εάν καπνίζετε ακόμη), προσθέστε και το κρυολόγημα!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!