Το πρωί ξυπνήσατε νιώθοντας κάπως διαφορετικά. Κόκκινα μάτια, μπουκωμένη μύτη, ελαφρύς βήχας και μία γενική αίσθηση δυσφορίας. Ψάχνοντας τα χαρτομάντιλα στο κομοδίνο, συνειδητοποιείτε, βήχοντας ξανά, ότι κρυολογήσατε. Κοιτάζετε τον εαυτό σας στον καθρέφτη και δεν σας αρέσει αυτό που βλέπετε. Αναρωτιέστε μάλιστα πόσο χειρότερα μπορεί να γίνουν τα πράγματα.

Περιμένετε μέχρι το βράδυ και θα δείτε.

Ο βήχας από το κρυολόγημα δεν είναι απλά εκνευριστικός. Το βράδυ γίνεται ακόμη πιο ενοχλητικός και πολλές φορές σας αποτρέπει από το να κοιμηθείτε (και όχι μόνο εσάς). Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί γιατί συμβαίνει αυτό και πώς μπορείτε να ανακουφιστείτε.

 

Ο νόμος της βαρύτητας

Ο μύθος λέει ότι ο Νεύτωνας συνέλαβε τον νόμο της βαρύτητας από την πτώση ενός μήλου. Για εσάς, θα χρειαστεί απλά ο βήχας από το εκνευριστικό σας κρυολόγημα.  Ο νούμερο ένα παράγοντας που κάνει τον βήχα σας χειρότερο τη νύχτα είναι απλός και δεν είναι άλλος από τη βαρύτητα.

Λόγω της βαρύτητας, όταν ξαπλώνουμε, η βλέννα αρχίζει αυτόματα να λιμνάζει στο πίσω μέρος του λάρυγγα και να φράσσει την αεροφόρο οδό. Το αποτέλεσμα είναι ο συνεχής και παρατεταμένος βήχας.

 

Ξηρότητα αέρα

Ο ξηρός αέρας μπορεί να ερεθίσει το λαιμό και την αεροφόρο οδό, με αποτέλεσμα την επιδείνωση του βήχα. Η θέρμανση τον χειμώνα με air condition μπορεί να ξηράνει ακόμη περισσότερο τον εσωτερικό αέρα, ενώ η χρήση σόμπας μπορεί επίσης να βλάψει, καθώς ενδέχεται να απελευθερώσει ρύπους που ερεθίζουν τον λαιμό του πάσχοντα.

 

Πώς να (μην) το αντιμετωπίσετε

Όσο εκνευριστικός και ενοχλητικός και αν είναι ο βήχας, ποτέ μην αποφασίσετε να τον καταπολεμήσετε με ένα αντιβιοτικό. Τα αντιβιοτικά δεν λειτουργούν εναντίον του κρυολογήματος και είναι πολύ πιθανόν να έχουν σημαντικές παρενέργειες. Μην το επιχειρήσετε.

 

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Πριν από όλα, είναι απαραίτητο να ξέρουμε τι είναι ο βήχας. Δεν είναι εχθρός μας και δεν είναι φυσικά ασθένεια, αλλά ένας προστατευτικός μηχανισμός του οργανισμού μας που εξασφαλίζει ότι η αναπνευστική μας οδός παραμένει ανοιχτή και χωρίς εμπόδια. Με άλλα λόγια, είναι ένα απλό αντανακλαστικό.

Δείτε στη συνέχεια κάποιες συμβουλές για να αντιμετωπίσετε τον νυχτερινό βήχα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

 

Σηκώστε το προσκέφαλο του κρεβατιού

Κανείς δεν μπορεί να νικήσει τη βαρύτητα, αλλά όλοι μπορούν να μετριάσουν την επίδρασή της. Ένα δύο μαξιλάρια κάτω από το κεφάλι σας θα ανακουφίσουν τα συμπτώματά σας, έστω και αν στην αρχή σας κάνουν να νιώσετε κάπως άβολα από την “αεροπορική” σας θέση.

 

Χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα

Εάν ο αέρας στον χώρο σας είναι υπερβολικά ξηρός, μπορείτε να χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα. Στην αγορά κυκλοφορούν δεκάδες μοντέλα με λειτουργίες ύγρανσης, καθαρισμού αέρα, διάχυσης αρώματος κλπ. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στις οδηγίες χρήσης του υγραντήρα, χρησιμοποιήστε μόνο αποσταγμένο νερό και καθαρίζετέ τον πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες.

 

Αφέψημα πριν την κατάκλιση

Τσάι του βουνού με μία κουταλιά μέλι πριν κοιμηθείτε; Εξαίρετη ιδέα. Θα βοηθήσει στη διάσπαση της βλέννας και θα σας ανακουφίσει. Εάν δεν σας αρέσει το τσάι υπάρχουν πολλά άλλα αφεψήματα για να επιλέξετε. Το σημαντικό είναι να δίνετε άφθονα υγρά στον οργανισμό σας.

 

Μη συνταγογραφούμενο σιρόπι για τον βήχα

Ο φαρμακοποιός σας μπορεί να σας βοηθήσει δίνοντάς σας ένα μη συνταγογραφούμενο σιρόπι για τον βήχα. Το σκεύασμα θα αντιμετωπίσει τον παραγωγικό βήχα, ρευστοποιώντας τα φλέγματα έτσι ώστε να αποβάλλονται ευκολότερα. Μαζί με το σιρόπι, απαραίτητη και η ενυδάτωση.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!