Συνέβη λοιπόν και αυτό το καλοκαίρι! Χαλαρώσατε λίγο παραπάνω από όσο έπρεπε. Βγήκατε με τη φίλη σας τη Μαργαρίτα και ήπιατε μια – δυο μαργαρίτες παραπάνω (hint – μία μαργαρίτα 175 θερμίδες). Οι δε διακοπές σας στο νησί ήταν τόσο μα τόσο κοσμοπολίτικες που είπατε να το γιορτάσετε με ένα – δύο cosmopolitan παραπάνω (hint – ένα cosmopolitan 220 θερμίδες).

Ε, ένα κοκτέιλ εδώ, ένα μεζεδάκι εκεί, ένα ουζάκι παρακάτω, δεν θέλει και πολύ για να δείτε διαφορά στην περιφέρεια και τη ζυγαριά. Τι πρέπει να κάνετε; Πρώτα από όλα, do not panic. Καλοκαίρι ήταν, συμβαίνει σε όλους. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και αντιμετωπίστε τα καλοκαιρινά κιλά όπως τους αξίζει, διαβάζοντας το άρθρο μας που ακολουθεί!

 

Η πηγή του προβλήματος

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των 15 περίπου ημερών των καλοκαιρινών διακοπών, οι περισσότεροι από εμάς αυξάνουμε την κατανάλωση κρέατος, τηγανιτών, ετοίμου φαγητού, και πάνω από όλα, την κατανάλωση αλκοόλ, που έχει ιδιαίτερα επιβαρυντικό θερμιδικά ρόλο.

Επίσης κατά την περίοδο των διακοπών μεταβάλλονται τόσο οι ώρες όσο και το πλάνο των γευμάτων. Πιάτα που δεν θα τρώγατε σε καμία περίπτωση δύο, τρεις ή και περισσότερες συνεχόμενες βραδιές στο σπίτι (αστακομακαρονάδα Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή;), γίνονται η νέα συνήθεια.

 

Η λύση

Γενικά μιλώντας, αυτό που χρειάζεται είναι ένα “rewind” στο υγιεινό διαιτολόγιο που είχατε πριν τις διακοπές. Συστήνεται η άμεση επιστροφή στο σπιτικό φαγητό, η κατανάλωση ενός όσο το δυνατότερο χαμηλοθερμιδικού βραδινού γεύματος και η αποχή από την κατανάλωση αλκοόλ.

 

Μην φωνάξετε την πυροσβεστική

Κάτι πολύ σημαντικό: πείτε όχι στις πυροσβεστικές δίαιτες! Ξέρουμε το πρόβλημα σας: “δούλεψα 2 ή 3 μήνες σκληρά για να χάσω με τόσο κόπο τα κιλά και τα πήρα μέσα στις 2 εβδομάδες των διακοπών! Θα περιμένω τώρα άλλο τόσο για να τα ξαναχάσω;”

Δεν είναι έτσι όμως τα πράγματα. Οι υπερβολές του Αυγούστου δεν μπορούν να δώσουν τη θέση τους στις υπερβολές του Σεπτεμβρίου. Εάν φτάσετε στο άλλο άκρο, αυτοπεριοριστείτε και καταπιέσετε τον εαυτό σας, το πιο πιθανό είναι ότι κάποια στιγμή θα υποτροπιάσετε. Και με αυτό τον τρόπο, θα βλάψετε και το σώμα σας και την ψυχολογία σας.

 

Tips για να επανέλθετε

Δείτε τις παρακάτω συμβουλές μας για να επανέλθετε στα κιλά σας σταδιακά και σωστά.

  • Τέλος στα τεράστια βραδινά γεύματα. Καθιερώστε στο διαιτολόγιό σας 4-5 μικρά γεύματα ημερησίως. Θα περιορίσουν την πείνα σας και θα εξισορροπήσουν τον μεταβολισμό και τις διαιτητικές σας συνήθειες.
  • Ο Σεπτέμβριος έχει πάρα πολλά φρούτα. Καταναλώστε ημερησίως 2 έως 3 φρούτα, ενδιάμεσα από τα υπόλοιπα γεύματα.
  • Ό,τι τηγανητό φάγατε, φάγατε. Περιορίστε τα τηγανητά, αλλά και το κόκκινο κρέας σε 0 έως 1 φορές την εβδομάδα (με περισσότερη έμφαση στο 0).
  • Ψάρι εξάπαντος.
  • Γαλοπούλα συστήνεται.
  • Κοτόπουλο χωρίς την πέτσα.
  • Τα όσπρια και λαδερά που σνομπάρατε το καλοκαίρι πρέπει να επιστρέψουν θριαμβευτικά στη διατροφή σας. Προσοχή στην ποσότητα ελαιόλαδου κατά το μαγείρεμα.
  • Κάποιες ελαφριές σούπες θα βοηθήσουν στην πείνα και θα σας βάλουν και σε έναν καλό ρυθμό για τον χειμώνα που έρχεται.
  • Τα πολλά υγρά, 2 έως 3 λίτρα ημερησίως (νερό, χυμός λαχανικών, τσάι από βότανα κλπ) θα σας βοηθήσουν και θα σας αποτοξινώσουν.
  • Και μετά τη θάλασσα… καναπές; Είναι λάθος να σταματήσετε την άσκηση και τη φυσική δραστηριότητα, λόγω του άγχους του φθινοπώρου και της δουλειάς που ξαναρχίζει. Η άθληση θα σας βοηθήσει τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.

Τέλος, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο εξής: εάν είστε έγκυος, θηλάζετε, είστε ηλικιωμένος-η, λιποβαρής, έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή πρόβλημα διαβήτη, συμβουλευθείτε οπωσδήποτε τον γιατρό σας πριν αρχίσετε την οποιαδήποτε δίαιτα.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!