Όλοι ξέρουμε τι είναι ο σχολικός έλεγχος (έστω και αν κάποιοι από εμάς δεν πολυθέλουμε να τον θυμόμαστε!): το έγγραφο στο οποίο αναγράφεται η βαθμολογία του μαθητή και δίνεται στον κηδεμόνα του στο τέλος του κάθε τριμήνου. Αυτό που ίσως δεν ξέρουμε; Ότι ένας σωστός διατροφικός έλεγχος βοηθά σε έναν καλύτερο σχολικό έλεγχο.

Η σχέση μεταξύ της σωστής διατροφής και της πνευματικής ανάπτυξης του παιδιού σε κάθε φάση της ζωής του είναι καταγεγραμμένη από πολλές έρευνες. Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί την αξία των καλών διατροφικών συνηθειών και ποιες από αυτές μπορείτε να βάλετε (εύκολα!) στο πιάτο του παιδιού.

 

Διατροφή. Εδώ αρχίζει η νέα σχολική χρονιά

Πριν από τα βιβλία, πριν από τις τσάντες, πριν από τα ψώνια, πριν από την “αλλαγή” του ρολογιού από την καλοκαιρινή στη “μαθητική” ώρα, ξεκινήστε από τη διατροφή. Θυμηθείτε ότι η σωστή διατροφή θα εξασφαλίσει 3 σημαντικούς πυλώνες για το παιδί:

  • Καλές επιδόσεις στο σχολείο
  • Ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα
  • Φυσιολογικό σωματικό βάρος.

 

Ξεκινώντας από το πρωινό

Η καλή διατροφή ξεκινά από το πρωινό, όμως πάρα πολλά παιδιά δεν ξεκινούν από αυτό (υπολογίζεται ότι, δυστυχώς, μόλις 40% των παιδιών τρώνε επαρκές πρωινό). Γιατί όμως χρειάζεται το πρωινό; Το σώμα του παιδιού (αλλά και του ενήλικα) χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει σωστά μετά τον βραδινό ύπνο. Μελέτες έχουν συσχετίσει ένα υγιεινό πρωινό με τα εξής:

  • Καλύτερη σχολική απόδοση
  • Μεγαλύτερη ικανότητα εκμάθησης
  • Πιο δυνατή μνήμη
  • Πιο ισχυρή συνδυαστική σκέψη
  • Καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη
  • Διατήρηση απόδοσης σε υψηλά επίπεδα
  • Μεγαλύτερη αντοχή – το παιδί δεν κουράζεται εύκολα.

 

Ιδανικό πρωινό

Το ιδανικό πρωινό είναι καλό να συνδυάζει τροφές από διάφορες ομάδες τροφίμων (αμύλου, πρωτεΐνης, φρέσκων φρούτων). Προτείνονται:

  • Δημητριακά, κατά προτίμηση ολικής άλεσης
  • Γάλα
  • Γιαούρτι με μέλι
  • Αυγό
  • Τυρί
  • Γαλοπούλα
  • Φρέσκα φρούτα.

 

Δεκατιανό για πολλά δεκάρια

Όταν το παιδί μπορεί να μείνει στο σχολείο έως και 6 με 7 ώρες, είναι μεγάλο λάθος να παραμένει νηστικό. Η πείνα μπορεί να οδηγήσει σε εκνευρισμό, απόσπαση προσοχής και πτώση της μαθητικής του απόδοσης. Είναι σημαντικό λοιπόν να μην παραλείπεται ποτέ το δεκατιανό.

Εάν το παιδί έχει καταναλώσει πρωινό (όπως και θα έπρεπε) και σχολάει το μεσημέρι, ένα δεκατιανό, όχι πολύ κοντά στο πρωινό γεύμα ή στο σχόλασμα είναι αρκετό. Ιδανική επιλογή για δεκατιανό είναι τα φρούτα, αλλά μπορούν να υπάρχουν και αρκετές ακόμη επιλογές. Κάποιες προτάσεις:

  • Σπιτική τυρόπιτα
  • Σπιτική σπανακόπιτα
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • Τοστ με ποικιλία υλικών κάθε φορά
  • Κάποιο σπιτικό γλύκισμα (κουλουράκι, μπισκότο, τσουρέκι).

 

Μεσημεριανό. Το κυριότερο γεύμα της ημέρας.

Η σημασία του μεσημεριανού είναι μεγάλη τόσο για τη διαμόρφωση σωστών διατροφικών προτύπων, όσο και για την κοινωνικοποίηση του παιδιού, καθώς κάθεται στο τραπέζι με άλλα (ή και όλα) μέλη της οικογένειας. Το κλειδί στο μεσημεριανό είναι η ποικιλία, ώστε να μη βαριέται το παιδί και η πληρότητα.

Οι επιλογές για το μεσημεριανό γεύμα είναι φυσικά απεριόριστες, ωστόσο κάποιες προτάσεις περιλαμβάνουν:

  • Λαχανικά
  • Όσπρια
  • Φρούτα
  • Κρέας για πρόσληψη πρωτεϊνών
  • Ψάρι για τα απαραίτητα λιπαρά οξέα.

 

Απογευματινό σνακ και βραδινό

Τα δύο τελευταία γεύματα της ημέρας είναι προτιμότερο να είναι πιο ελαφριά. Το απογευματινό σνακ δεν χρειάζεται να είναι κάτι παραπάνω από ένα ποτήρι χυμό, ένα φρούτο ή κάποια κράκερ σίκαλης. Το βραδινό γεύμα συμπίπτει με την ολοκλήρωση των καύσεων στο τέλος της ημέρας και τη μείωση της φυσικής δραστηριότητας, άρα δεν χρειάζεται να είναι μεγάλο και βαρύ.

Όμως, η ιδιαιτερότητα του βραδινού, ειδικά για τον σημερινό τρόπο ζωής, με τις πολλές ώρες εργασίας των γονέων και την απουσία τους από το σπίτι, είναι ότι το γεύμα αυτό αποτελεί την ευκαιρία για συγκέντρωση όλης της οικογένειας. Είναι επίσης η ευκαιρία για να διδάξουμε στα παιδιά την αξία των λαχανικών και των φρούτων!

Βραδινό πρέπει να σημαίνει ήρεμη και ευχάριστη ατμόσφαιρα και, πάνω από όλα, κλειστή τηλεόραση και υπολογιστές.

 

Ανακεφαλαίωση

Ένα καλό πρωινό, ένα δεκατιανό, ένα απογευματινό, καθώς και δύο ισορροπημένα, κύρια γεύματα μέσα στην ημέρα με ποικιλία και υγιεινές “home made” πρώτες ύλες θα εφοδιάσουν το παιδί με θρεπτικά συστατικά για καλύτερη απόδοση στο σχολείο. Αρχίστε σήμερα κιόλας!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!