Η ανθρωπότητα δεν ζούσε πάντα με τη γρίπη. Εκτιμάται ότι τα αρχικά κρούσματα της ασθένειας εμφανίστηκαν πριν περίπου 10.000 χρόνια, με τον ιό να μεταδίδεται στον άνθρωπο από τα πρώτα εξημερωμένα πουλιά, όταν οι πρόγονοί μας μετακινήθηκαν από το κυνήγι στη γεωργία.

Έκτοτε, η γρίπη, έχοντας αλλάξει “προφίλ” πολλές φορές, διατηρεί, δυστυχώς, μία περίοπτη θέση ανάμεσα στις μάστιγες της ανθρωπότητας, με αποκορύφωμα την γνωστή πλέον σε όλους μας ισπανική γρίπη του 1918  με τα 50 εκατομμύρια και πλέον θύματα. Σήμερα, λόγω Covid, η γρίπη έχει περάσει, κατά κάποιο τρόπο σε δεύτερο ρόλο, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει πάψει να είναι επικίνδυνη.

Για αυτό τον λόγο, δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί τον δεκάλογο προστασίας από τη γρίπη.

 

#10. Πάρτε τη γρίπη στα σοβαρά

Η έλευση του Covid δεν σημαίνει ότι η γρίπη έγινε “γριπούλα” και ότι αν διαγνωστείτε με αυτήν αντί για Covid θα συνεχίσετε τον τυπικό τρόπο ζωής σας. Η γρίπη έχει, δυστυχώς, κοστίσει τη ζωή σε αμέτρητους ανθρώπους και θα συνεχίσει να το κάνει. Μην την παίρνετε ποτέ στα αστεία – ΔΕΝ είναι ένα απλό κρυολόγημα.

 

#09. Κοιμηθείτε περισσότερο

Ο επαρκής ύπνος είναι μια καλή συνήθεια για τη βέλτιστη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και για την πρόληψη της γρίπης. Κοιμηθείτε περισσότερο, κινδυνεύστε από τη γρίπη λιγότερο.

 

#08. Ενισχύστε το ανοσοποιητικό

Όταν το ανοσοποιητικό είναι δυνατό, ο ιός της γρίπης είναι λιγότερο απειλητικός. Ισορροπημένη διατροφή σε θερμίδες, χαμηλή σε κορεσμένα και trans λιπαρά και ένα μεγάλο όχι στην κατάχρηση αλκοόλ, γλυκών και κόκκινου κρέατος.

 

#07. Μην αγγίζετε το πρόσωπό σας

Έχετε δει την πινακίδα “Βλέπετε, αλλά μην αγγίζετε”; Φανταστείτε την στον καθρέφτη απέναντί σας. Είναι απολύτως σημαντικό να μην αγγίζετε με τα χέρια σας (ιδίως όταν είναι ακάθαρτα) το πρόσωπό σας, και συγκεκριμένα τα μάτια τη μύτη και το στόμα που είναι η πρώτη στάση εποικισμού του ιού της γρίπης.

 

#06. Αερίζετε τους χώρους σας

Έχετε ακούσει την έκφραση “αρρωστημένη ατμόσφαιρα”; Δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, στις περιπτώσεις που αποφεύγετε να αερίζετε το σπίτι σας ή τον χώρο εργασίας σας. Αερίζετε τους χώρους σας για να εκδιώκετε ιούς και μικρόβια και επαναλάβετέ το συχνά.

 

#05.  Εάν είστε άρρωστοι, μείνετε σπίτι

Στις ταινίες, είναι πολύ συνηθισμένο να παλεύει κάποιος με τις αντιξοότητες για να επιτύχει τον στόχο του, ακόμη και άρρωστος. Όμως, στην πραγματική ζωή δεν είναι ηρωικό, αλλά αντίθετα επικίνδυνο. Εάν είστε άρρωστοι, πρέπει να μείνετε σπίτι μέχρις ότου να μην είστε πλέον μεταδοτικοί, συνήθως, 24 ώρες μετά το τέλος του πυρετού σας. Προσοχή: αυτό ισχύει και για τα παιδιά.

 

#04. Απολυμάνετε δημόσιο εξοπλισμό

Ο εξοπλισμός στο γυμναστήριο, τα τραπέζια των εστιατορίων, τα καρότσια των σουπερμάρκετ, ακόμη και το φωτοτυπικό του γραφείου σας “συναντιέται” με πολλά χέρια κάθε ώρα. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να τα απολυμάνετε πριν τα αγγίξετε. Και όταν τελειώσετε, πλύνετε τα χέρια σας.

 

#03. Χρησιμοποιήστε αντισηπτικό

Ένα πόμολο πάνω στο οποίο υπάρχει ιός της γρίπης μπορεί να μολύνει έως και τα μισά άτομα που θα το αγγίξουν μέσα στις επόμενες 2 έως 4 ώρες. Το πλύσιμο των χεριών δεν είναι πάντα δυνατό – όμως το να έχετε μαζί σας αντισηπτικό είναι.

 

#02. Πλένετε τα χέρια σας.

Κι όμως, μία από τις πιο σημαντικές ιατρικές ανακαλύψεις της ανθρωπότητας είναι στη διάθεσή σας εντελώς δωρεάν. Το πλύσιμο των χεριών έχει σώσει αμέτρητες ζωές στα 150 περίπου χρόνια από την καθιέρωσή του. Πλένετε τα χέρια σας ξανά και ξανά. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποτρέψετε την είσοδο του ιού της γρίπης στο σώμα σας.

 

#01 Εμβολιαστείτε

Εάν ανήκετε σε ευπαθή ομάδα, πρέπει πάντα να κάνετε το εμβόλιο και επίσης, ποτέ δεν είναι αργά για να το κάνετε. Αυτό ισχύει και για εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές τώρα. Υπάρχει ακόμα πολύς καιρός και “πολύς ιός” μέχρι την άνοιξη.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!