Μία δύσκολη μέρα με γρίπη έχει μόλις περάσει. Καθώς πλησιάζει η ώρα για να κοιμηθείτε (ή τουλάχιστον να προσπαθήσετε), τα συμπτώματά σας, οι πόνοι στα κόκαλα και τις αρθρώσεις, η καταρροή, η πτώση της διάθεσης, ο βήχας και ο πονοκέφαλος, σας φαίνονται 10 φορές χειρότερα από ό,τι την ημέρα. Μήπως είναι η ιδέα σας;

Όχι, δεν είναι.

Η επιδείνωση των συμπτωμάτων της γρίπης τη νύχτα είναι πραγματικότητα. Δείτε γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά και κάποια tips για να κοιμηθείτε καλύτερα τις νύχτες με γρίπη στο άρθρο μας που ακολουθεί.

 

Οι 3 βασικοί ένοχοι

Υπεύθυνοι για τη νυχτερινή αναζωπύρωση των συμπτωμάτων της γρίπης είναι το ανοσοποιητικό σας, η βαρύτητα και ο εγκέφαλός σας. Ας δούμε πιο αναλυτικά ποιος φταίει για τι!

 

Το ανοσοποιητικό

Σεβόμαστε και εκτιμούμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα – άλλωστε, χωρίς αυτό η ζωή θα ήταν αδύνατη. Είναι όμως ακριβώς το ανοσοποιητικό που κορυφώνει τη λειτουργία του το βράδυ για να αντιμετωπίσει τη γρίπη. Τις νυχτερινές ώρες, το ανοσοποιητικό θα ανεβάσει τη θερμοκρασία του σώματός σας, σε μία προσπάθεια να εξοντώσει τον ιό. Το αποτέλεσμα; Ο πυρετός στις 2 το πρωί που σας κάνει να αισθάνεστε απαίσια!

Επιπλέον η υπερδιέγερση του ανοσοποιητικού τη νύχτα επιδεινώνει τις φλεγμονές, με αποτέλεσμα πιο έντονους πονοκεφάλους και συμφόρηση των αναπνευστικών οδών. Τέλος, όλη αυτή η δραστηριότητα μπορεί να επιδράσει μέχρι και στις πρωινές ώρες. Για αυτό, πολλές φορές, όταν ξυπνάτε με γρίπη, νιώθετε “χάλια”.

Σημείωση: το ανοσοποιητικό γενικά “ηρεμεί” στη μάχη εναντίον της γρίπης, το απόγευμα και νωρίς το βράδυ. Αυτές είναι και οι ώρες που συνήθως νιώθετε καλύτερα, όταν έχετε γρίπη.

 

Η βαρύτητα

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν στέκεστε ή κάθεστε, η ρινική βλέννα αποστραγγίζεται από τη μύτη και το λαιμό σας. Όταν φυσάτε τη μύτη σας ή καταπίνετε, η βλέννα απομακρύνεται από τους αεραγωγούς σας, διευκολύνοντας την αναπνοή.

Ωστόσο, όταν ξαπλώνετε τη νύχτα, η ροή της βλέννας αλλάζει. Μαζεύεται στο πίσω μέρος του λαιμού σας και παραμένει στους αεραγωγούς. Η επιπλέον συμφόρηση σημαίνει ότι είσαστε αναγκασμένοι να αναπνέετε από το στόμα, με αποτέλεσμα ξηρότητα και βήχα. Ο συνδυασμός της βλέννας και της ξηρότητας κάνει τις νύχτες ανυπόφορες.

 

Ο εγκέφαλος

Κατά τη διάρκεια της ημέρας έχετε συνήθως διάφορες ασχολίες που σας επιτρέπουν να αγνοήσετε, όσο μπορείτε, τα συμπτώματα της γρίπης. Ωστόσο, τη νύχτα στο κρεβάτι σας, όταν το μόνο που υπάρχει γύρω σας είναι το σκοτάδι, ο εγκέφαλός σας έχει πλέον τον χρόνο να αντιληφθεί πόσο άρρωστοι στην πραγματικότητα είσαστε.

Επιπλέον, είναι πιθανόν να αρχίσετε να ανησυχείτε ότι ξοδεύετε τις πολύτιμες ώρες του ύπνου και της ξεκούρασης φυσώντας τη μύτη σας και καθαρίζοντας το λαιμό σας αντί να κοιμάστε. Η ανησυχία για το ότι είσαστε ξύπνιοι μπορεί να σας αποτρέψει από τον ύπνο και έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

 

Συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Δείτε τις συμβουλές μας για καλύτερο ύπνο εάν έχετε γρίπη.

  • Ανασηκώστε τα μαξιλάρια. Μετατρέψτε τη βαρύτητα από εχθρό σας σε φίλο σας. Ανασηκώνοντας τα μαξιλάρια, ο αέρας θα κυκλοφορεί λίγο πιο εύκολα στους αεραγωγούς σας, επιτρέποντάς σας να κοιμάστε λίγο καλύτερα.
  • Χρησιμοποιήστε υγραντήρα. Η γρίπη μπορεί να ξηράνει το στόμα. Η χρήση υγραντήρα μπορεί να βοηθήσει.
  • Πιείτε κάτι ζεστό πριν κοιμηθείτε. Μία σούπα ή ένα αφέψημα με μέλι θα ηρεμήσει τον φάρυγγά σας και θα καταπολεμήσει τον βήχα.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ. Όχι, “λίγο κονιάκ” δεν θα χτυπήσει τη γρίπη – αντίθετα θα ξηράνει το λαιμό και θα επιδεινώσει το πρόβλημα αφυδάτωσης.
  • Σηκωθείτε από το κρεβάτι. Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε με κανένα τρόπο, μην βασανίζεστε άδικα. Καθίστε για λίγο σε μία καρέκλα, διαβάστε κάτι ή ακούστε λίγη μουσική. Επιστρέψτε μόλις νυστάξετε.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!