Όνειρο ήταν και πάει. Δεν κράτησε πολύ! Μία βδομάδα με δέκα μέρες μόνο ή και λίγο παραπάνω, εάν είστε από τους πολύ τυχερούς. Μαυρίσατε, κολυμπήσατε, βαδίσατε, γλεντήσατε και… αναθαρρήσατε βλέποντας πόσο όμορφη μπορεί να είναι η ζωή χωρίς άγχος.

“Χωρίς άγχος” είπαμε; Μάλλον βιαστήκαμε! Αν και στις διακοπές το στρες φαινόταν τόσο μακρινό και ήμασταν σίγουροι ότι το ξορκίσαμε, κάτι δεν έχει πάει πολύ καλά. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το “πλάκωμα στο στήθος” που μας έπιασε την πρώτη κιόλας ημέρα της επιστροφής;

Εάν σας παρηγορεί, δεν είστε ό μόνος που δεν μπορεί να κοιμηθεί την προηγούμενη της επιστροφής στον χώρο εργασίας. Διαβάστε στο άρθρο μας που ακολουθεί όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές και μάθετε να το αντιμετωπίζετε με τον σωστό τρόπο.

 

PDVS

Το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές είναι μια εκτενώς καταγεγραμμένη διαταραχή, και φυσικά, όχι μόνο στη χώρα μας. Οι επιστήμονες το αποκαλούν PDVS (Post Vacations Depression Sydrome  – Σύνδρομο Κατάθλιψης Μετά τις Διακοπές) και έχουν διαπιστώσει ότι δεν υπολογίζει ηλικία, φύλο ή οικονομική κατάσταση. Μπορεί να “χτυπήσει” κυριολεκτικά τους πάντες.

 

Τα συμπτώματα

Το σύνδρομο εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους και συνήθως είναι εντονότερο τις πρώτες ημέρες της επιστροφής στη δουλειά. Τα συνηθέστερα συμπτώματα είναι τα εξής:

  • Αίσθημα κατάθλιψης
  • Αίσθηση ότι “πελαγώνετε” ακόμη και με τα πιο απλά καθήκοντα. Πχ, δυσκολεύεστε να συντάξετε ένα email στη δουλειά.
  • Αλλαγές στον ύπνο
  • Απώλεια συγκέντρωσης
  • Γενικό αίσθημα ανησυχίας
  • Δυσφορία
  • Έλλειψη όρεξης
  • Έλλειψη υπομονής για δραστηριότητες ρουτίνας μέσα στο σπίτι ή στην εργασία. Πολύ συνηθισμένο: δεν μπορείτε να βάλετε πλυντήριο.
  • Ημικρανίες και ζαλάδες
  • Μυϊκός πόνος
  • Ξαφνική απώλεια ή αύξηση βάρους
  • Ταχυπαλμίες
  • Υπνηλία σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, ιδιαίτερα μετά το μεσημεριανό γεύμα

 

Πώς να το αντιμετωπίσετε

Σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλοι έχουμε νιώσει άγχος μετά τις διακοπές. Είναι μία απόλυτα ανθρώπινη και λογική αντίδραση που σε μεγάλο βαθμό σχετίζεται με τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε όταν επανερχόμαστε στην καθημερινότητά μας με τα καθήκοντά της και τις υποχρεώσεις της.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πρακτικές συμβουλές που αν τις ακολουθήσετε θα μπορέστε να μειώσετε σε μεγάλο βαθμό ή και να εξαφανίσετε ακόμη το PDVS.

 

Μην καταστροφολογείτε

Ο προϊστάμενός σας είναι αυτός που είναι και δεν πρόκειται να αλλάξει. Αντί να σκέφτεστε τον όγκο εργασίας που θα σας φορτώσει, σκεφθείτε θετικά: απολαύσατε τις διακοπές σας, φορτώσατε τις μπαταρίες σας και είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε όχι μόνο έναν, αλλά και δύο προϊστάμενους!

 

Ποτέ από το λιμάνι στο γραφείο

Μην παρατείνετε τις διακοπές σας μέχρι το τελευταίο δυνατό δευτερόλεπτο. Το να πάτε από το λιμάνι ή από το αεροδρόμιο κατευθείαν στο γραφείο είναι η πύλη του άγχους. Οι συνάδελφοί σας θα σας φαίνονται, στην καλύτερη περίπτωση, σαν εξωγήινοι και ο υπολογιστής στο γραφείο σας σαν κάτι που πρέπει να σπάσετε με ένα σφυρί, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

 

Αγάλι αγάλι…

Πρώτη μέρα στο γραφείο. Όχι, μην βάλετε τρεις συναντήσεις, δύο εξωτερικά ραντεβού και έναν έλεγχο ποιότητας. Είναι σίγουρό ότι αφενός θα αγχωθείτε και αφετέρου δεν θα αποδώσετε. Επιστρέψτε σταδιακά στις υποχρεώσεις και το πρόγραμμά σας.

 

Συζητήστε για τις διακοπές σας

Μην είστε υπεράνω! Θα σας κάνει καλό να συζητήσετε για τις διακοπές σας με φίλους, συγγενείς, συναδέλφους – ακόμη και με τον περιπτερά σας, εάν είστε εξωστρεφής. Μιλώντας για τις διακοπές μας, τις ξαναζούμε, και απολαμβάνουμε τον όμορφο απόηχο της χαλάρωσης και της ξεκούρασης που νιώθαμε κατά τη διάρκειά τους.

 

Μην μονάσετε

Τέλος, το ότι γυρίσατε από διακοπές δεν σημαίνει ότι πρέπει μέχρι τα Χριστούγεννα να “μπείτε σε μοναστήρι”! Κάντε εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα που έρχονται, παρέα με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, αρχίζοντας ακόμη και από το weekend που έρχεται. Θα σας τονώσουν και θα βοηθήσουν να κάνετε το άγχος παρελθόν!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!