Συμβαίνει σε όλους μας. Έρχεται ο Σεπτέμβριος, ακολουθεί ο Οκτώβριος και ξαφνικά η λεγόμενη φθινοπωρινή μελαγχολία γυρίζει απότομα έναν διακόπτη στο κεφάλι μας. Το αποτέλεσμα; Η διάθεσή μας πέφτει, γινόμαστε νευρικοί και ευερέθιστοι και το χαμόγελό μας δεν είναι πια τόσο πλατύ και “καλοκαιρινό”.

Και η συνέχεια; Σαν μα μην έφτανε αυτό, σταματάμε ή περιορίζουμε το πρόγραμμα γυμναστικής μας και ο καλύτερος φίλος μας γίνεται πλέον ο καναπές. Οι δε δικαιολογίες μας, άφθονες: κάτι οι νέες σειρές που μας καθηλώνουν, κάτι το Next Top Model που χρειάζεται καθημερινό σχολιασμό και κουσκούς, κάτι το Champions League και το Europa League για τους άνδρες και πλέον η άσκηση και τα σπορ έχουν γίνει μια… μακρινή ανάμνηση.

Λάθος! Εάν αφήσουμε το φθινόπωρο και το χειμώνα που ακολουθεί, χωρίς να ασκηθούμε, κάνουμε πολλαπλό κακό στον εαυτό μας, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά (ενώ πάει χαμένη και όλη η προσπάθεια που κάναμε το καλοκαίρι). Για αυτό, δείτε στο άρθρο που ακολουθεί πώς μπορείτε να συνεχίσετε (και πρέπει!) την άσκησή σας ανεμπόδιστα και το φθινόπωρο, με κάποιες έξυπνες και πρακτικές συμβουλές.

Χειμερινή ώρα… άσκησης!

Το καλοκαίρι, οι περισσότεροι ασκούμενοι ξεκινούν το πρόγραμμά τους νωρίς, με προφανή σκοπό να προλάβουν τη ζέστη. Ίσως όμως το φθινόπωρο να κάνει πλέον αρκετό κρύο το πρωί, κάτι που μπορεί να σας αποθαρρύνει. Πειραματιστείτε και δείτε ποια ώρα σας βολεύει καλύτερα για το πρόγραμμα γυμναστικής σας.

Βγείτε έξω!

Ο δροσερός, λίγο κρύος αέρας αναζωογονεί σώμα και πνεύμα. Αφήστε για λίγο το γυμναστήριο (ή τον καναπέ) και δοκιμάστε ποδήλατο, τρέξιμο, περπάτημα ή κάποιο από τα δεκάδες σπορ εξωτερικού χώρου και απολαύστε μια σπάνια εμπειρία σωματικής και ψυχικής ευεξίας.

Ντυθείτε σωστά

Δεν είσαστε στην παραλία πια! Φανελάκι και σορτσάκι, μπαίνουν στη ντουλάπα. Στη θέση τους; Αντιανεμικά αθλητικά μπουφάν, με αναδιπλούμενες κουκούλες και εσωτερικές επενδύσεις, ισοθερμικά ρούχα, καπέλα και γάντια που είναι πλέον τα απαραίτητα αξεσουάρ σας στην άθληση.

Φθινοπωρινή αγγαρεία; Όχι, φθινοπωρινή άσκηση!

Το ξέρατε ότι μπορείτε να κάψετε 150 θερμίδες σε μισή ώρα μαζεύοντας ξερά φύλλα με την τσουγκράνα; Ανασκουμπωθείτε λοιπόν, μαζέψτε τα φύλλα από τον κήπο σας ή τα μήλα από το περιβόλι σας στο χωριό. Μετατρέψτε τις φθινοπωρινές δουλειές και “αγγαρείες” σε ευκαιρία για άσκηση και δεν θα το μετανιώσετε!

Φθινοπωρινή διατροφή!

Συνδυάστε φθινοπωρινή άσκηση με φθινοπωρινή διατροφή: μήλα, σύκα, αχλάδια, σταφύλια, κράνμπερι, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών και γλυκοπατάτες είναι όλα φρούτα και λαχανικά εποχής που σε συνδυασμό με τη φθινοπωρινή άσκηση, θα σας κάνουν μόνο καλό και θα θωρακίσουν το ανοσοποιητικό σας.

Δοκιμάστε… κλειστό στίβο

Αν η βροχή επιμένει να χτυπάει ρομαντικά, αλλά και κάπως εκνευριστικά τα τζάμια των παραθύρων σας, δεν υπάρχει λόγος να την κοιτάτε και να παραμένετε άπραγοι. Μετατρέψτε το σαλόνι ή κάποιον άλλο χώρο του σπιτιού σας σε χώρο άσκησης και κάνετε ένα, έστω, περιορισμένο πρόγραμμα.

Φθινοπωρινή  ποικιλία

Δεν υπάρχει λόγος να βαρεθείτε τη γυμναστική, λόγω μονοτονίας! Μετατρέψτε τα καπρίτσια του καιρού σε κάτι θετικό για εσάς και βάλτε ποικιλία στην άθλησή σας. Για παράδειγμα, παραλείψτε κάποια προγράμματα γυμναστικής στο ύπαιθρο, προς όφελος ενός fitness class.

Αθλούνται τα παιδιά; Επωφεληθείτε και εσείς!

Αν έχετε παιδιά, τώρα το φθινόπωρο έχει έρθει ξανά η εποχή που τα πηγαίνετε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις ή σε άλλο αγαπημένο τους σπορ. Όμως… γιατί να κάθεστε άπραγη όσο αθλούνται; Περπατήστε γύρω από το γήπεδο, κάνετε και εσείς κάποιες ασκήσεις έξω από αυτό. Τέτοιες μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά!

Όλα στο πρόγραμμα είναι

Τέλος, κάποιες ημέρες, ο καιρός μπορεί να είναι τόσο άστατος και η διάθεσή σας τόσο κακή που μπορεί απλά να “αρνηθείτε” να κάνετε οποιαδήποτε μορφή άσκησης είτε σε εξωτερικό είτε σε εσωτερικό χώρο. Μην σας παίρνει από κάτω. Όλα στο πρόγραμμα είναι. Θα συνεχίσετε την επόμενη μέρα ακόμη πιο δυνατοί και αποφασισμένοι!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ

NEWSLETTER

  • Γραφτείτε στο Newsletter μας