Στη ζωή, υπάρχουν πάντοτε κάποιες στιγμές μικρής ή μεγάλης αμηχανίας. Η στιγμή που θα γνωρίσεις τους γονείς του αγαπημένου σου. Η στιγμή που μπαίνεις με τον νέο γείτονα στο ασανσέρ της πολυκατοικίας. Η στιγμή που οι φίλοι, σου κάνουν surprise πάρτι για τα γενέθλιά σου, και πολλές ακόμα.

Όμως το Όσκαρ Αμηχανίας πηγαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη στιγμή: όταν ανακαλύπτεις ότι τα αγαπημένα σου πόδια, αυτά που σε στηρίζουν, δεν μυρίζουν τόσο φρέσκα όσο θα ήθελες. Επιπλέον, υπάρχουν και χειρότερα: όπως όταν δεν ανακαλύπτεις εσύ ο ίδιος την κακοσμία των ποδιών, αλλά στο λέει κάποιος άλλος (αμήχανα και αυτός)!

Μην κλειστείς στο σπίτι και μη κλείσεις τους λογαριασμούς σου σε όλα τα social media! Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσεις την κακοσμία των ποδιών. Δες στο άρθρο μας που ακολουθεί τι την προκαλεί και πώς μπορείς να λύσεις το πρόβλημα. Πόδια με κακοσμία; Όχι τα δικά σου!

 

Πώς προκαλείται

Όλο το σώμα μας έχει ιδρωτοποιούς αδένες, αλλά το πόδι έχει πολλούς. Πόσους  πολλούς; Περίπου 250.000. Αυτό έχει ως συνέπεια να παράγεται συνεχώς ιδρώτας, που έχει υπολογιστεί μάλιστα ότι μπορεί να φτάσει σε ποσότητα και το μισό φλιτζάνι του καφέ ημερησίως. Ο ίδιος ο ιδρώτας είναι ένα άοσμο υγρό, το οποίο όμως αρχίζει να μυρίζει όταν τα βακτήρια του δέρματος διασπούν τις πρωτεΐνες που περιέχονται σε αυτόν.

Όμως το πρόβλημα δεν σταματά στα πόδια. Ο ιδρώτας περνά στα παπούτσια μας, όπου τα βακτήρια συνεχίζουν να “κάνουν πάρτι” και να πολλαπλασιάζονται, ειδικά όταν τοποθετούμε τα υποδήματα σε σκοτεινό ντουλάπι. Φορώντας τα, την επόμενη ημέρα, ο φαύλος κύκλος επαναλαμβάνεται.

 

Ποιοι ιδρώνουν περισσότερο

Τα αθλητικά παπούτσια μέσα στο ντουλάπι του εφήβου που μυρίζουν “βαριά” δεν είναι αστικός μύθος. Οι έφηβοι εξαιτίας των ορμονικών αλλαγών ιδρώνουν πιο έντονα, κάτι που συμβαίνει και στις εγκυμονούσες. Καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν ιδρωμένα πόδια είναι ακόμη η ορθοστασία για μεγάλα χρονικά διαστήματα και το έντονο στρες.

 

Συμβουλές για την κακοσμία των ποδιών

  • Το καλοκαίρι, οι κάλτσες βαμβακερές και μόνο.
  • Καθαρές κάλτσες τουλάχιστον μία φορά την ημέρα ή και δύο.
  • Σχολαστικό σκούπισμα των ποδιών μετά το μπάνιο, ειδικά ανάμεσα στα δάχτυλα. Αν δεν είστε 100% βέβαιοι ότι σκουπίσατε επιμελώς, χρησιμοποιήστε το πιστολάκι των μαλλιών.
  • Ποδόλουτρα με μαγειρική σόδα, φασκόμηλο, δενδρολίβανο, μαύρο τσάι, ευκάλυπτο, σόδα με λεμόνι ή ιώδιο βοηθούν.
  • Φορέστε σανδάλια με άνοιγμα.
  • Τα αποσμητικά ποδιών βοηθούν.

 

Συμβουλές για την κακοσμία των παπουτσιών

  • Πλένετε τα αθλητικά και πάνινα παπούτσια κατά τακτά χρονικά διαστήματα, στο πρόγραμμα για τα ευαίσθητα, στους 30 βαθμούς. Εάν θέλετε, προσθέστε λίγο ξύδι στη θήκη για το μαλακτικό. Αφήστε τα να στεγνώσουν στον ήλιο.
  • Ξύλινα καλαπόδια από κέδρο θα τραβήξουν την υγρασία. Παράλληλα θα αποτρέψουν και τις ρωγμές και ρυτίδες στα δερμάτινα παπούτσια. Διπλό όφελος!
  • Αποφεύγετε να φοράτε τα ίδια παπούτσια, κάθε μέρα, όσο και αν έχετε συναισθηματικό δέσιμο με κάποια ζευγάρια Φορέστε υποδήματα εναλλάξ.
  • Μην κλείνετε τα παπούτσια στην παπουτσοθήκη, αμέσως μόλις τα βγάλετε από τα πόδια σας. Αφήστε τα πρώτα σε ανοικτό χώρο να στεγνώσουν.
  • Ψεκάστε τα παπούτσια σας με σπρέι ποδιών. Η αντιβακτηριδιακή του δράση θα έχει αποτέλεσμα και στα παπούτσια.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!