Η καρδιά μας είναι το πιο πολύτιμο όργανό μας και πρέπει πάντα να την προφυλάσσουμε και να τη φροντίζουμε. Εάν ο οργανισμός μας είναι το “βασίλειό” μας, η καρδιά είναι η βασίλισσα. Και, όπως κάθε βασίλισσα, έχει και αυτή τους  σωματοφύλακές της: τα λιπαρά ωμέγα-3.

Δείτε στο άρθρο μας που ακολουθεί τα σημαντικότερα στοιχεία και πληροφορίες για τα λιπαρά ωμέγα 3 και πώς αυτά σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς.

 

Τι είναι τα λιπαρά ωμέγα-3;

Τα ωμέγα-3είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Ως πολυακόρεστα, είναι το αντίπαλο δέος των “κορεσμένων” λιπαρών οξέων (των βλαβερών δηλαδή οξέων που αυξάνουν τη χοληστερίνη και τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων). Εάν και λέγονται ωμέγα-3 στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν μόνο 3, αλλά 11 διαφορετικοί τύποι ωμέγα-3.

 

Ωμέγα-3 και καρδιά

Οι μελέτες δεν αμφισβητούν τη σημασία των ωμέγα-3 για μια υγιή, δυνατή καρδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι της Γροιλανδίας, Εσκιμώοι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, εμφανίζουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων. Ακόμη, βάσει προσφάτων μελετών, ο κίνδυνος επιπλοκών μετά από μία καρδιακή προσβολή, μπορεί να μειωθεί με καθημερινή δόση λιπαρών ωμέγα-3.

 

Οφέλη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στην καρδιά

  • Μείωση των τριγλυκεριδίων
  • Αύξηση της χοληστερίνης HDL (“καλής” χοληστερίνης)
  • Μικρή ελάττωση της πίεσης
  • Μείωση σχηματισμού θρόμβων αίματος
  • Μείωση του κινδύνου εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακής ανεπάρκειας
  • Μείωση ακανόνιστων καρδιακών παλμών (αρρυθμιών)
  • Μείωση φλεγμονών που μπορούν να βλάψουν τα αιμοφόρα αγγεία και να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

 

Πώς λαμβάνουμε ωμέγα-3;

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα δεν παράγονται από τον ανθρώπινο οργανισμό, και κατά συνέπεια πρέπει να γίνεται λήψη τους από τις τροφές. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά είναι πρωτίστως τα ψάρια, και ειδικά τα παρακάτω:

  • Βακαλάος
  • Γαύρος
  • Ρέγκα
  • Σαρδέλα
  • Σκουμπρί
  • Σολομός
  • Πέστροφα
  • Τόνος

Άλλες τροφές που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φυτικής προέλευσης (αλλά όχι με την αποτελεσματικότητα των ψαριών) είναι οι εξής:

  • Σόγια
  • Καρύδια
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Λιναρόσπορος
  • Σπανάκι

 

Οι ειδικοί συμβουλεύουν

Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας (American Heart Association), ο εδώ και ένα αιώνα μεγαλύτερος θεσμός στην προστασία της καρδιάς στις ΗΠΑ, δίνει τις εξής οδηγίες διατροφής: Να υπάρχουν τουλάχιστον 2 μερίδες ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 εβδομαδιαίως στο πλαίσιο μίας υγιεινής διατροφής, συμπεριλαμβανομένων και ωμέγα-3 λιπαρών από φυτικές πηγές.

Όταν είναι δυνατόν, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα πρέπει να καταναλώνονται μέσω πηγών τροφής. Ωστόσο, όταν αυτό δεν είναι εφικτό, για τους χορτοφάγους ή για λόγους ευκολίας, η κατανάλωση κάψουλων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων υψηλής ποιότητας μπορεί επίσης να είναι επωφελής. Φυσικά, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμβουλεύονται τον γιατρό τους πριν λάβουν οποιοδήποτε συμπλήρωμα.

 

Πέρα από την καρδιά

Κλείνοντας το άρθρο μας, θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημασία και την αξία των ωμέγα-3 λιπαρών και πέρα από την προστασία της καρδιάς. Τα ωμέγα-3 έχουν κυρίαρχο ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου και την καλή του λειτουργία στην παιδική ηλικία, ενώ έρευνες έχουν δείξει ότι μπορούν να μειώσουν και τα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Λιπαρά Ωμέγα-3. Το μεγάλο όφελος της καρδιάς και της ζωής!

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!