Η καλύτερη φίλη σας ήθελε μια απλή χάρη! Να τη βοηθήσετε για μία ώρα ώστε να πετάξει κάποιες κούτες με παλιά αντικείμενα από το διαμέρισμά της. Συμφωνήσατε για Κυριακή πρωί, βάλατε τα αθλητικά σας, αρχίσατε να πετάτε και μεταξύ έβδομης και όγδοης κούτας, εκεί που είχατε ζεσταθεί για τα καλά… πιάσιμο.

Ο καλύτερός σας φίλος αγόρασε δύο ρακέτες τένις. Και ενώ είχατε να παίξετε τένις από την εποχή που η Ναβρατίλοβα μεσουρανούσε στα court, αποφασίσατε να του κάνετε τη χάρη και να τον συνοδεύσετε στο τοπικό γηπεδάκι σε ένα διπλό μεικτό. Πράγματι, το παιχνίδι σας είναι υπέροχο, κερδίζετε τον αγώνα 6-1, 6-1 και την επόμενη μέρα… πιάσιμο. Δεν μπορείτε να “συρθείτε” ούτε μέχρι την κουζίνα για πρωινό.

Η αλήθεια είναι ότι το μυϊκό πιάσιμο είναι μία πραγματικότητα που οι μύες μας φροντίζουν να μας τη θυμίζουν πολύ συχνά. Δείτε που οφείλεται, πώς το προλαβαίνουμε και πώς το αντιμετωπίζουμε στο άρθρο που ακολουθεί. Είναι καιρός να ξεπιαστούμε!

 

2 είδη πιασίματος

Υπάρχουν 2 διαφορετικά είδη πιασίματος, τα οποία όλοι μας έχουμε γνωρίσει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Ας τα δούμε.

 

Πιάσιμο με οξύ μυϊκό πόνο

Παρουσιάζεται κατά τη διάρκεια μιας άσκησης, σωματικής καταπόνησης, χειρωνακτικής εργασίας κλπ ή αμέσως μετά. Η ένταση του πόνου είναι ιδιαίτερα μεγάλη και οφείλεται στη συσσώρευση άχρηστων προϊόντων μεταβολισμού στους μυς που έχει ως αποτέλεσμα να ερεθίζονται οι υποδοχείς του πόνου.

 

Πιάσιμο με καθυστερημένο μυϊκό πόνο

Παρουσιάζεται 24 ή 48 ώρες μετά το τέλος της σωματικής δράσης. Οφείλεται στη δημιουργία μικροσκοπικών ρηγμάτων στις μυϊκές ίνες τα οποία προκαλούν φλεγμονή και πόνο που αναφέρεται ως “καθυστερημένη έναρξη μυϊκού πόνου”. Η αίσθηση δυσφορίας φτάνει στην κορύφωσή της μέσα σε 48 ώρες μετά τη δραστηριότητα και στη συνέχεια υποχωρεί σταδιακά.

 

Πώς αντιμετωπίζουμε το πιάσιμο

Δείτε παρακάτω τις συμβουλές μας για τις περιπτώσεις μυϊκού πιασίματος.

 

Παύση δραστηριοτήτων

Ας βοηθήσει κάποιος άλλος στη μεταφορά του πιάνου! Όταν αισθανθείτε μυϊκό πόνο, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να σταματήσετε επιτόπου κάθε δραστηριότητα. Αποφύγετε να κάνετε έντονες κινήσεις ή να σηκώσετε βαριά αντικείμενα γιατί δεν θα καταφέρετε παρά να επιδεινώσετε το πρόβλημα και να χρειαστείτε περισσότερο χρόνο για να το ξεπεράσετε.

 

Σκοτσέζικο ντους

Γνωρίζετε την έκφραση με τη μεταφορική της έννοια. Αν όμως έχετε μυϊκό πιάσιμο, είναι καιρός να τη γνωρίσετε και με την κυριολεκτική! Η εναλλαγή του ζεστού με το κρύο νερό είναι ευεργετική σε περιπτώσεις μυϊκού πιασίματος καθώς μειώνει τη φλεγμονή και απαλύνει τον πόνο. Τοποθετήστε μία παγοκύστη για περίπου 30 λεπτά πάνω στον πονεμένο μυ και αμέσως μετά κάνετε ένα ζεστό ντους. Επάλειψη με θερμαντική κρέμα στη συνέχεια μπορεί να βοηθήσει. Επαναλάβετε εάν χρειαστεί.

 

Μασάζ

Ένα ελαφρύ μασάζ στους πονεμένους μυς μπορεί να αποβεί σωτήριο! Οι μαλάξεις στο σώμα βοηθούν το αίμα που είναι πλήρες θρεπτικών ουσιών να τροφοδοτήσει τους μυς αναπληρώνοντας τις ουσίες που χάθηκαν εξαιτίας της καταπόνησης. Επιπλέον, το μασάζ θα ανακουφίσει από τη δυσφορία και θα μαλακώσει τη δυσκαμψία των μυών.

 

Διατάσεις

Οι ήπιες διατάσεις είναι ανακουφιστικές επί πόνου, ενώ βοηθούν τους σφιγμένους μυς να γίνουν πιο εύκαμπτοι και ευλύγιστοι. Επειδή οι διατάσεις “κρύων” μυών ενδέχεται να προκαλέσουν τραυματισμούς, είναι καλό να προηγείται μία ήπια προθέρμανση.

 

Μήπως δεν είναι πιάσιμο;

Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις όπου αυτό που θεωρούμε μυϊκό πιάσιμο, μπορεί να είναι κάτι άλλο, πολύ πιο σοβαρό. Σε περίπτωση μυϊκής θλάσης, δηλαδή ρήξης των μυϊκών ινών από υπερβολικά έντονη σύσπαση, διάταση ή χτύπημα, καθώς και σε περιπτώσεις διαστρέμματος, παρατηρείται τοπικό αιμάτωμα, πρήξιμο και τοπική ακαμψία.

Δείτε τον γιατρό σας εάν:

  • Ο μυϊκός πόνος είναι ιδιαίτερα οξύς και ανεξήγητος
  • Επιμένει πάνω από 3 ημέρες
  • Συνοδεύεται από πυρετό άνω των 38ºC και κοκκινίλα
  • Υπάρχει μελανιά και πρήξιμο σε συγκεκριμένο σημείο του σώματος.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!