Όσον αφορά τη σωματική ευλυγισία, οι πιο ταλαντούχοι και ταλαντούχες από εμάς γίνονται αθλητές και αθλήτριες της ενόργανης γυμναστικής. Στριφογυρίζουν με χάρη στους ασύμμετρους ζυγούς, κάνουν φλικ και διπλό σάλτο με συσπείρωση στη δοκό και επιδίδονται σε βυθίσεις στους κρίκους ολοκληρώνοντας το πρόγραμμά τους με μία τέλεια έξοδο.

Εμείς, οι υπόλοιποι, και όχι τόσο ταλαντούχοι, στριφογυρίζουμε συνήθως στον ύπνο μας, κάνουμε σάλτο ανάμεσα στα παιχνίδια των παιδιών και βυθιζόμαστε στη μπανιέρα στο τέλος μας κουραστικής μέρας. Όσον αφορά δε την… έξοδο, τώρα με την οικονομική κρίση, την περιορίσαμε και αυτή.

Και όμως. Μπορεί να μην είναι να γραφτό να γίνουμε Λευτέρης Πετρούνιας ή Νάντια Κομανέτσι, αλλά μπορούμε να αποφύγουμε να πάει το σώμα μας και στο άλλο άκρο: “δεν στρίβει – πάρτο αλλιώς!”. Διαβάστε λοιπόν στο άρθρο που ακολουθεί τις συμβουλές μας για καθημερινή ευλυγισία και δείτε τη ζωή με νέο μάτι.

 

Τα οφέλη της ευλυγισίας

Γιατί είναι όμως καλό να είμαστε ευέλικτες στην καθημερινή μας ζωή; Δείτε παρακάτω τα πιο σημαντικά οφέλη της ευλυγισίας.

  • Βελτιώνει τη στάση του σώματος και ανακουφίζει την ένταση. Θα ξαναβρείτε το χαμένο σας χαμόγελο.
  • Προλαμβάνει τους μυϊκούς τραυματισμούς εξαιτίας του μεγαλύτερου εύρους κίνησης.
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και τη ροή του οξυγόνου.
  • Επιμηκύνει τους μυς σας. Θα δείχνετε ψηλότερη, πιο λεπτή και θα έχετε ακόμη περισσότερη αυτοπεποίθηση.

 

Τι είδους ευλυγισία χρειάζεστε;

Ο καθένας μας χρειάζεται την κατάλληλη ευλυγισία για τις δικές του, προσωπικές ανάγκες. Αυτό είναι κάτι που είναι ιδιαίτερα ορατό στους αθλητές. Για παράδειγμα, οι τενίστες χρειάζονται περισσότερη ευλυγισία στους ώμους, ενώ οι ποδοσφαιριστές στα πόδια.

Το πρώτο σας μέλημα λοιπόν είναι να μελετήσετε τις ασχολίες σας. Κουβαλάτε τα ψώνια; Κουρεύετε το γρασίδι; Περπατάτε πολύ; Πληκτρολογείτε συνεχώς; Ή μήπως θέλετε απλά να μπορείτε να σκύψετε το πρωί για να φορέσετε τα παπούτσια σας; Αρχίστε, ορίζοντας τις δικές σας ανάγκες ευλυγισίας.

 

Διατάσεις. Απαραίτητες, αλλά τη σωστή στιγμή!

Λένε ότι το άλφα και το ωμέγα της ευλυγισίας είναι οι διατάσεις. Δηλαδή, η αργή τάνυση (τέντωμα) του μυός στην τελική του θέση και το κράτημά του για σύντομο χρονικό διάστημα, συνήθως 10-30 δευτερόλεπτα. Η σωστή χρονική στιγμή για τις διατάσεις είναι πάντα μετά την άσκηση και όχι την ώρα της προθέρμανσης. Τέλος, όταν κάνετε διατάσεις, μην ξεχάσετε να τεντώσετε το λαιμό, τα δάχτυλα, τα χέρια, τους καρπούς, τα πόδια, τις γάμπες και τα δάχτυλα των ποδιών.

 

Πάρτε μια βαθιά ανάσα (και δύο)!

Μπορεί να μην είναι προφανές στην αρχή, αλλά εάν θέλετε περισσότερη ευλυγισία, εστιάστε περισσότερο στην αναπνοή σας παρά στους μυς σας. Παίρνοντας βαθιές ανάσες, θα καταφέρετε να απομακρύνετε το άγχος και θα δημιουργήσετε τις κατάλληλες συνθήκες ώστε οι μύες σας να απελευθερώσουν την ένταση. Από εκεί και πέρα, η ευλυγισία γίνεται πολύ πιο εύκολη υπόθεση.

 

Όρθια στάση σώματος

“Έξω το στήθος, μέσα η κοιλιά”! Η στάση του σώματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά σας. Όταν δουλεύετε ή εργάζεστε σκύβοντας, η σπονδυλική στήλη πιέζεται, με αποτέλεσμα τη μείωση της ελαστικότητας. Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε όρθια θέση, βοηθά στη διατήρηση της ευλυγισίας σας.

 

Καταναλώστε υγρά

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα οφέλη της άφθονης, ημερήσιας κατανάλωσης νερού. Όμως, συγκεκριμένα και όσον αφορά την ευλυγισία, η συγκέντρωση αλάτων στον οργανισμό μας λόγω μειωμένης πρόσληψης νερού, προκαλεί προβλήματα οσφυαλγίας, ενός από τους μεγαλύτερους εχθρούς της ευλυγισίας του σώματός μας.

 

Αποφύγετε τις υπερβολές

Το να μπορείτε να βάλετε το πέλμα σας πίσω από το κεφάλι σας θα είχε κάποια πρακτική αξία αν ήσασταν μπαλαρίνα στα Μπολσόι ή ακροβάτης του Cirque du Soleil. Η υπερευλυγισία μπορεί να οδηγήσει στην πραγματικότητα σε μειωμένη αθλητική ικανότητα, καθώς και σε κάθε είδους χρόνιο πόνο και πιθανόν σε ανάγκη χειρουργικής επέμβασης, αργότερα στη ζωή.

 

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!