Αυτή τη σεζόν ίσως δεν προσέξατε πολύ (κακώς) ή δεν εμβολιαστήκατε κατά της γρίπης (ακόμα χειρότερα). Το αποτέλεσμα; Γριπωμένοι ξανά. Και για να γίνουν τα πράγματα ακόμη χειρότερα, ενώ όλοι οι ειδικοί, οι γιατροί, οι διαιτολόγοι, αλλά ακόμη και η ίδια σας η γιαγιά (που κάτι ξέρει) συνιστούν κοτόσουπα και αφεψήματα με μέλι, εσείς ακολουθείτε μια άλλη, πολύ χειρότερη για τη γρίπη, διατροφή.

Ποια είναι λοιπόν η διατροφή που μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα της εποχικής γρίπης; Δείτε περισσότερα στο άρθρο μας που ακολουθεί.

 

Τρώγοντας όταν έχετε γρίπη

Πολλές φορές, όταν εσείς ή κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο έχει γρίπη, το φαγητό είναι το τελευταίο πράγμα που σας περνάει από το μυαλό. Αν και είναι λογικό, μέσα στη γενική σας ταλαιπωρία, η όρεξή σας να είναι μικρότερη του αναμενόμενου, δεν πρέπει να παραλείπετε εντελώς το φαγητό.

Μικρές ποσότητες είναι αναγκαίες για να σας δώσουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Το θέμα είναι τι από αυτά που τρώτε βοηθά την κατάστασή σας και τι την επιδεινώνει! Ας δούμε λοιπόν κάποιους από τους πιο “σεσημασμένους” ύποπτους.

 

Αλκοόλ

Όχι, αυτό το ποτηράκι κρασί/ουίσκι/βότκα κλπ δεν θα χτυπήσει τη γρίπη στη ρίζα της. Είναι πολύ πιο πιθανό να χτυπήσει το ήδη βεβαρημένο ανοσοποιητικό σας σύστημα, αποδυναμώνοντας τα λευκά σας αιμοσφαίρια και, επίσης, να σας αφυδατώσει. Σημειώστε ότι η γρίπη, εκτός όλων των άλλων, είναι παράλληλα και μία μάχη με την αφυδάτωση. Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε.

 

Πατατάκια, κράκερ, ξηροί καρποί

Ο ξηρός και συχνά ερεθισμένος φάρυγγας είναι ένα από τα κυριότερα συμπτώματα της γρίπης, σε συνδυασμό συχνά με βήχα. Τροφές που είναι σκληρές ή έχουν κοφτερές άκρες όπως τα κάθε λογής κρακεράκια, πατατάκια, φρυγανιές αλλά και ξηροί καρποί ή σκληρά φρούτα μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση. Εάν οι φρυγανιές είναι για εσάς συνυφασμένες με την αντιμετώπιση της γρίπης, βουτήξτε τις πρώτα στο αφέψημά σας για να μαλακώσουν.

 

Γλυκά και σοκολάτες

Η ζάχαρη, τις περισσότερες φορές, δεν είναι φίλος του οργανισμού μας, ακόμα και όταν “χαίρουμε άκρας υγείας”. Όταν όμως το ανοσοποιητικό μας βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού λόγω της γρίπης, τότε η ζάχαρη είναι ένας πραγματικός σαμποτέρ, καθώς αυξάνει τον αριθμό των κυτοκινών, πρωτεϊνών που προκαλούν φλεγμονές κατά τη διάρκεια μίας γρίπης σε όλο μας το σώμα. Δείτε περισσότερα για τις κυτοκίνες εδώ.

 

Καφεΐνη και ενεργειακά ποτά

Κάθε ρόφημα που περιέχει καφεΐνη είναι καλύτερα να αποφεύγεται σε ένα επεισόδιο γρίπης, καθώς μπορεί να σας αφυδατώσει. Ακόμη, οι περισσότεροι από εμάς, συνηθίζουμε να συνοδεύουμε το καφεϊνούχο μας ρόφημα με ζάχαρη, κάνοντας έτσι διπλό κακό στον οργανισμό μας. Για την υπερβολική περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη, είναι καλό να αποφεύγετε και τα ενεργειακά ποτά.

 

Λιπαρές τροφές

Το μπέικον με αυγά, τα λουκάνικα, οι τηγανητές πατάτες αλλά και κάθε άλλη λιπαρή τροφή μπορεί να περιμένει μέχρι την ανάρρωσή σας. Επιπλέον, ο πολλές φορές, διπλός συνδυασμός κορεσμένων λιπαρών και αλατιού είναι ακόμη πιο επικίνδυνος, όταν πρόκειται για φλεγμονώδεις αντιδράσεις. Αποφύγετε τα λιπαρά.

 

Επεξεργασμένες τροφές

Είτε προέρχεται από το fast food είτε από τη συσκευασία του super market, όσο πιο επεξεργασμένο είναι ένα φαγητό, τόσο λιγότερα θρεπτικά συστατικά θα λάβετε. Κατά τη διάρκεια της γρίπης, ο οργανισμός σας δίνει μία πραγματική μάχη για να  θεραπευτεί. Επομένως είναι σημαντικό να του δώσετε τα πολεμοφόδια που χρειάζεται, τρώγοντας φρεσκομαγειρεμένα, θρεπτικά τρόφιμα.

Βρείτε τώρα δίπλα σας ένα φαρμακείο του Δικτύου Green Pharmacy εδώ!